اختلاف‌نظر نامزدهای انتخابات آمریکا بر سر ناتو؛

ترامپ: ناتو دیگر قدیمی شده است/ تد کروز: "ترامپ" یک نادان است

وزیر امور خارجه آمریکا اظهارات نامزدهای انتخابات این کشور را مایه خجالت دانست.

ترامپ: ناتو دیگر قدیمی شده است/ تد کروز:
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، "دونالد ترامپ" --کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا-- با انتقاد از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی--ناتو-- خواستار ایجاد تغییرات  اساسی در این پیمان شد.

ترامپ در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه "ای بی سی" این کشور پخش می شد با انتقاد از پیمان آتلانتیک شمالی گفت: "ناتو دیگر قدیمی شده است. این پیمان مربوط به زمانی بود که اتحاد جماهیر شوروی بزرگترین تهدید برای غرب به حساب می آمد." وی افزود: "ناتو در زمینه مبارزه با تروریسم نا کارآمد است و هزینه زیادی را برای دولت آمریکا بر جای گذاشته است. باید اصلاحات جدیدی را در این پیمان اعمال و حتی آن را کوچک سازی کنیم. می توان با حفظ عنوان، ساختار آن را مجددا بازسازی کنیم و این تغییر حتما باید ایجاد شود."
ترامپ پیش از این نیز گفته بود آمریکا باید حمایت مالی خود از ناتو را کاهش دهد.

"تد کروز" --رقیب ترامپ در انتخابات آمریکا--  اظهارات وی درباره ناتو را یک حماقت فاجعه بار دانست و گفت: "ترامپ یک نادان است. چشم پوشی از اروپا و خروج از موفقترین پیمان نظامی در زمان فعلی، یک اقدام نامعقول و غیر منطقی است." وی افزود: "تحقق این امر، پیروزی بزرگی را نصیب "ولادیمیر پوتین" –رئیس جمهور روسیه--خواهد کرد. این خود موفقیتی نیز برای داعش به حساب می آید. من اگر در انتخابات پیروز شوم تا زمانی که زمین از وجود این گروه تروریستی پاک نشود به بمباران آنها ادامه خواهم داد."

ترامپ همچنین در یک گفتگوی طولانی با روزنامه "نیویورک تایمز" ضمن ابراز مخالفت با سیاست خارجی دولت آمریکا گفت: "به جای اینکه بخواهیم از کره جنوبی و ژاپن در برابر چین و کره شمالی حمایت کنیم بهتر است به آنها حق برخورداری از سلاح های هسته ای را اعطا کنیم. این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار خواهم داد."

وی همچنین اظهار داشت: "چنانچه ژاپن و کره جنوبی مخارج اسکان نیروهای آمریکایی را در کشورهایشان نپردازند ما آمادگی کامل داریم که نیروهایمان را از این دو کشور خارج کنیم."
در حال حاضر بیش از 50 هزار سرباز آمریکایی در ژاپن اقامت دارند. تعداد سربازان این کشور در کره جنوبی نیز به 28500 تن می رسد.

"یوشیهیدی سوجا" -- از مسؤولان بلند پایه شورای کابینه ژاپن-- در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایتخت این کشور اعلام کرد: "ژاپن سیاستش را تغییر نمی دهد و تمایلی به ساخت و برخورداری از سلاح های هسته ای ندارد." وی افزود: "فرقی نمی کند که چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز شود. هم پیمانی آمریکا و ژاپن در قلب دیپلماسی ژاپنی ادامه خواهد یافت و این موضوع تأثیر بسزایی در برقراری صلح و آرامش در منطقه و جهان دارد."

"جان کری" --وزیر امور خارجه آمریکا-- نیز اظهارات نامزدهای انتخابات این کشور را مایه خجالت دانست و با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور و همچنین پیشنهاد تد کروز درباره نظارت پلیس بر مناطق مسلمان نشین گفت: "این موضوع، امنیت ملی آمریکا را با خطر مواجه می کند. اظهارات نامزدهای انتخابات، مقامات سایر کشورها را در قبال آمریکا مضطرب کرده است."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
مردم امریکا فکر میکنند کاندیداهای انها عددی هستند ؟ نخیر کل سیستم و مجالس و رئیس جمهورها در اختیار صهیونیستهاست برای همین است که روسای جمهورها همیشه نوکری خودشان را بارها و بارها اعلام کرده اند در غیر این صورت انتخاب نمی شدند ، برای مردم امریکا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
سال خوبی برای شیطان های آمریکا نیست
آخرین اخبار