سنندج؛

کوه «آربابا» باچشم اندازی زیبا میزبان علاقمندان به طبیعت

كوه آربابا با چشم‌اندازي بسيار زيبا و با وجود دو پارک جنگلی دوکانان و پیر مراد در دامنه این كوه یکی ازتفرجگاههای شهر بانه بشمارمی رود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،بانه شهری کوهستانی با جنگل‌های زیبا است که دارای مناطق گردشگری منحصر به فرد است و از آن جمله می توان به پارک دوکانان و پیر مراد اشاره کرد

کوه «آربابا» در شهرستان بانه به‌عنوان یکی از مکان‌های خاطره‌انگیز مردم این منطقه و متعلق به دوره‌ی دوم زمین‌شناسی که پارک جنگلی دوکانان و پیرمراد را در دامن خود جای داده است.

بیشتر مسافرانی که قصد استراحت در دامان طبیعت را دارند به علت وجود امکانات لازم در دامنه کوه زیبای آربابا در دو پارک کوهستانی یاد شده توقف می نمایند.

در این پارک ها سکو هایی برای چادر زدن مهمانان ساخته شده است که نمای آلاچیق دارد.

کوه «آربابا» در فرهنگ عامه‌ی مردم شهرستان بانه جایگاه خاصی دارد. این کوه و شخصیت «آربابا» در قصه‌ها و اشعار کردی وجود دارد. شهر بانه در اطراف کوه آربابا که حالت تفرجگاهی دارد ایجاد شده است.

پارک دوکانان و پیر مراد دو پارک جنگلی در مجاورت هم و در دامنه كوه آربابا با چشم‌اندازي بسيار زيبا به شهر بانه قرار گرفته‌اند.

زيارتگاه پيرمراد به عنوان یکی از جاذبة های زيارتي كه مورد احترام مردم بانه است در داخل اين مجموعه قرار دارد.

طبق سنت دیرینه مردم بانه که چهارشنبه ها به زیارت پیرمراد می رفته اند هنوز هم همان رسم پا برجاست.

پارک پیرمراد دارای یک بوفه است که این بوفه ، به عنوان یکی از مکانهای محبوب به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کند

پارک دوکانان بانه دارای شهر بازی وهمچینین یک ایستگاه سلامت با ابزار های ورزشی برای ورزش های همگانی است.

هر سال نمایشگاه صنایع دستی از سوی سازمان میراث فرهنگی بانه در پارک دوکانان بر پا می شود و از سراسر ایرانعلاقمندان وگردشگران بسیاری برای بازدید از این نمایشگاه به بانه می آیند.

روز‌های نوروزکه مسافرانی زیادی برای بازدیدبه شهرستان بانه سفرمی کنندو خانواده هایی که می‌خواهند از خستگی‌ها سفر رهایی یابند ، ساعاتی را در دامان این طبیعت بکر و زیبا سر می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.