اعضای سه بیمار مرگ مغزی شده در خوزستان در ایام نوروز به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛در آخرین روز سال 94، خانواده ایثارگر زنده یاد مجید سعیدی که در ایذه دچار حادثه شده بود با اهدای اعضای وی، آخرین روز سال را با آخرین روز زندگی وی گره زده و یاد و نام وی را برای همیشه جاودان ساختند.

استان خوزستان در سومین و چهارمین روز از سال 95 نیز شاهد بخشندگی و ایثار خانواده های زنده یاد مریم آل جزایر 35 ساله و زنده یاد امیررضا شاهونوند شش ساله بود، که اعضای این دو مرگ مغزی را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

اعضای بدن این سه بیمار مرگ مغزی شده شامل کبد و دو کلیه با تلاش دفتر هماهنگی پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مستقر در بیمارستان گلستان به بیماران نیازمند عضو، جان دوباره بخشید و آنها در آغاز بهار، زندگی تازه ای را شروع کردند.

خوشبختانه روند اهدای عضو در خوزستان در سالیان اخیر، سیری صعودی به خود گرفته و فرهنگ اهدای عضو روز به روز در این استان پررنگ تر می شود که این نشان از ارتقای سطح آگاهی مردم در این خصوص دارد.

ترویج فرهنگ اهدای عضو از مرگ مغزی، نیازمند همت بیشتر مردم، رسانه ها و مسئولان است و می تواند گره گشای مشکلات بیماران مبتلا به نارسایی های اعضای باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، اهدا ، عضو ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.