شیراز؛

مهمترین علت تصادفات در نوروز امسال اعلام شد

سرعت و بی توجهی به جلو، مهمترین علت تصادفات در ایام نوروز امسال بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: با بررسی آمارها تا پایان دور اول سفرهای نوروزی واژگونی خودرو با 38 درصد، بیشترین مورد در وقوع تصادفات نوروزی امسال را به خود اختصاص داده است .

سرهنگ کسری سیروسی افزود: بیش از 68 درصد از تصادفات در محورهای اصلی به علت بی توجهی به جلو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه رخ داده است که طبق آمار 26 درصد از این تصادفات ساعت 20 تا 24 بوده است.

وی ضمن اشاره به رشد اعمال قانون درخصوص نبستن کمربند ایمنی خاطرنشان کرد: بیشترین متوفی در طرح نوروزی امسال مربوط به خودرو های سواری بوده است که در صورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و بستن کمربند ایمنی راننده و سرنشینان عقب، این میزان به طور چشمگیری کاهش می یافت.

رئیس پلیس راه شمال فارس با اشاره به کاهش 31 در صدی تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی نسبت به مدت مشابه پارسال  از آمادگی كامل پلیس راه برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی خبر داد و افزود: رانندگان توجه داشته باشند قبل از شروع مسافرت و ورود به جاده های برون شهری وسیله نقلیه خود را از نظر سیستم های ترمز، كلاج، سیستم روشنایی، سیستم فرمان، سالم بودن لاستیك ها و غیره بازدید كنند تا در هنگام سفر با مشكل روبرو نشوند.

سرهنگ سیروسی ادامه داد: رانندگانی كه قصد استفاده از باربند را دارند ضمن در نظر گرفتن وزن مجاز برای خودروهای سواری در خصوص ارتفاع بار و مهار آن نیز تدبیر لازم را داشته باشند و در طول سفر كلیه مدارك لازم از جمله كارت خودرو، گواهینامه، بیمه خودرو، معاینه فنی خودرو را به همراه داشته و در صورت لزوم ارائه كنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان فارس به رانندگان توصیه کرد: قبل از حرکت خودرو حتما از بسته بودن کمربند ایمنی اطمینان داشته باشند و در حین رانندگی نیز از عجله و شتاب بی مورد خودداری کرده و فاصله مناسب را با خودرو جلویی حفظ کنند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینكه پلیس از تردد خودرو های فاقد معاینه فنی جلوگیری خواهد كرد از همه رانندگان خواست تا با رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی و همكاری با پلیس تعطیلات بدون حادثه ای را داشته باشند.

انتهای پیام/ن
برچسب ها: مهمترین ، علت ، تصادف ، نوروز ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار