حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) در روز میلاد ام الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) غرق در شادمانی و سرور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،حرم مطهر رضوی از دیشب میزبان خیل عظیم عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت بود که برای عرض تبریک این میلاد فرخنده به ولی نعمت شان حضرت امام رضا(ع) خود را به بارگاه ملکوتی این امام همام رسانده بودند.

ویژه برنامه شب میلاد این بانوی بزرگوار، دیشب بعد از اقامه نمازجماعت با سخنرانی، مدیحه سرایی و قرائت دعای توسل توسط مداح اهل بیت(ع) آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی در این مراسم با شکوه که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه شب های میلاد معصومین(ع) تنها یک مراسم یادبود و بزرگداشت معمولی نیست، گفت: این مناسبت ها در هر سال یک جلوه جدید و تازه ای دارند.

وی افزود: در چنین شبی نور وجود حضرت صدیقه طاهره(س) در عالم پدید آمد و حتی ملائکه آسمان که خود از نور خلق شده اند از دیدن این نور متعجب شدند.

حجت الاسلام عالی گفت: همان طور که نزول فرشتگان به زمین هر سال در شب قدر تکرار می شود، در شب میلاد معصومین(ع) نیز نور وجود آن‌ها دوباره به زمین وارد می شود و اهل یقین دریافت های تازه ای از آن را درک می کنند.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در واقع یک شان و یک مقام عالی است که برای نورانیت او حد و اندازه و سقفی وجود ندارد.

وی گفت: حضرت زهرای مرضیه(س) در طول زندگی دختری نمونه برای پدر، همسری نمونه برای امام علی(ع) و مادری نمونه برای فرزندان خود بودند.

این مدرس حوزه خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) فرمودند «در مدت 9 سالی که فاطمه(س) در خانه من بود حتی یک بار هم من را ناراحت و غمگین نکرد و هرگز مرا نافرمانی نکرد.»

وی تصریح کرد: در چنین خانواده ای می توان فرزندانی چون امام حسن (ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را تربیت کرد که هر کدام حماسه هایی جاویدان در تاریخ آفریدند.

این برنامه در روز ولادت فاطمه زهرا (س) در رواق های حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار