نماینده ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان فساد اداری و مبارزه با مواد مخدر را مهم‌ترین چالش پیش روی دولت وجدت ملی افغانستان دانست و گفت: شرایط کنونی افغانستان کار در این کشور را سخت کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «جان ساپکو» نماینده ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان گفت: میلیاردها دلار آمریکا در افغانستان ضایع شده است.

ساپکو در مصاحبه اختصاصی با روزنامه ایندیپندنت، گفت: بسیاری از مشکلات از شیوه پیشبرد معاملات و قراردادهای دولت آمریکا ناشی شده و چالش عمده در این راستا نبود حساب و کتاب با افرادی هست که یا تقلب کرده و یا مرتکب اشتباهاتی شده‌اند.

وی وضعیت امنیتی کنونی در افغانستان را بسیار ناگوار خواند و گفت: اداره سیگار در حال حاضر مانند گذشته نمی‌تواند تحقیقات و بررسی خود را به طور آزادانه در افغانستان انجام‎دهد.

نماینده ویژه آمریکا در بازسازی افغانستان با اشاره به سفر ماه فوریه خود به افغانستان، گفت: به خاطر تهدیدات امنیتی، حتی نتوانستم از پایگاه‎های نظامی بیرون بیایم.

به گزارش سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ساپکو فساد اداری و مبارزه با مواد مخدر را از چالش‎های عمده دولت وحدت ملی افغانستان دانست و گفت: شرایط کنونی افغانستان کار در این کشور را سخت کرده است.

وی افزود: زمانی با نیروهای پلیس و قاضیان صادق افغانستانی کار می‌کردم، که اکنون آنها نیستند. چرا که یا این کشور را ترک کرده‌اند، یا با پول خریداری شده‌اند و یا تهدید و کشته شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار