مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن شرح عملکردی از فعالیت های فرهنگی در سال 94 از مذهبی بودن فضای فرهنگی دانشگاه ها و ارتقای کمی و کیفی فعالیت ها در سال 94 خبر داد.

فضل الله ایرجی کجوری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص فعالیت های فرهنگی وزارت علوم در سال 94 عنوان کرد: خوشبختانه سال 94 سال فعالی بوده و هم از نظر کیفی و هم از نظرکمی ارتقا داشته ایم و بنا داریم در سال 95 فعالیت های خود را گسترش دهیم.

وی درخصوص شرحی از عملکرد اظهار داشت: در مورد تشکل های دانشجویی در سال 93 ،279 تشکل و در سال 94،سیصدو هجده تشکل در سامانه ها ثبت شده است که رشد 14 درصدی این تشکل ها را نشان می دهد. گروه های خیریه که دانشجویان تشکیل می دهند در سال 93 ،در حدود 93تا 98 گروه خیریه و در سال 94 ، صدوسه انجمن خیریه دانشجویی داشتیم. تعداد نشریات دانشجویی در سال 93،3هزار 448 مورد بود اما در سال 94، با رشد 10درصدی به 3هزار 810مورد رسید.

وی افزود: در سال 94 دو فعالیت که مسکوت مانده بود و اجرا نمی شد مثل جشنواره نشریات دانشجویی و جشنواره کارشناسان فرهنگی را برگزار کردیم و در سال 95 امیدواریم که گسترش یابند. همچنین در سال 94 در جشنواره های رضوی که با بنیاد امام رضا(ع) انجام میدیم 16 برنامه داشتیم و در سال 95 پیش بینی برای انجام 27 جشنواره در حوزه های مختلف است.

وی در خصوص فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه ها گفت: محیط های دانشگاهی برآیندی است از محیطهای خارج از دانشگاه ها .بنابراین خیلی تفاوتی بین محیط داخل و بیرون دانشگاه نباید باشد اما در دانشگاه ها برنامه هایی درباره موضوع خصوصا عفاف و حجاب درحال انجام است و نوع برخورد ما با موارد این چنینی ارشادی است.

وی ادامه داد: باید دانشگاهیان به خصوص در فضای دانشگاهی به قوانین و مقررات حجاب و عفاف پایبند باشند. اما در کل طبق اقدامات صورت گرفته و فعالیت های انجام شده فضای دانشگاه ها فضایی مذهبی است و دانشجویان علاقه زیادی به فعالیت های مذهبی دارند.

 ایرجی با بیان اینکه استقبال گسترده دانشجویان از راهپیمایی اربعین یا اردوهای زیارتی تحت عنوان اردوهای رضوی نشان از علاقه دانشجویان به فعالیت های مذهبی است، اظهار داشت: در بخش اعضای هیئت علمی و کارکنان درباره موضوع عفاف و حجاب مشکلی را نداریم و در خصوص اندک مواردی هم که دربین دانشجویان وجود دارد باید در صدد رفع برآییم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار