معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر آموزش مهارتهای فنی وحرفه ای بر اساس سفارش بازار کار تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد امین ساز گار نژاد در شیراز گفت: مهمترین دغدغه دولت در سال 95 اشتغال است.  
وی در جمع مدیران و کارشناسان بخش خصوصی و دولتی آموزش فنی وحرفه ای در شیراز افزود: با توجه به اینکه سال جدید از سوی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامیده شده است در این زمینه سازمان فنی وحرفه ای کشور در نظر دارد امسال در سراسر کشور مهارتهایی آموزش داده شود که بتواند نیاز بازارکار را تامین کند و موجب اشتغال پایدار شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه  حدود 60 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهها بدون مهارت فنی وحر فه ای هستند اظهار کرد: در حال حاضر 5 و3 دهم میلیون بیکار در کشور وجود دارد که اگر مهارتی را آموزش نبینند این میزان به دو برابر افزایش می یابد.
وی تاکید کرد: سازمان فنی وحرفه ای پیشنهادی را به ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی مبنی بر آموزش مهارت هایی که زمینه اشتغال حدود 1 میلیون نفر را در کشور فر اهم می کند ارائه کرده که اگر با این پیشنهاد موافقت شود گام مهمی در ایجاد مهارت و تخصص برای فارغ التحصیلان دانشگاهی برداشته خواهد شد.
حشمت کوشکی مدیر کل فنی وحرفه ای استان فارس نیز بیان کرد: امسال بر نامه های ویژه ای برای آموزش مهارت در استان فراهم می شود تا مشکل کمبود مهارت در بین تحصیل کرده ها کمتر شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.