12 فروردین هزار و سیصد و پنجاه و هشت روز تجلی حماسه سیاسی مردم ایران بود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 12 فروردین را از بزرگ ترین عیدهای ملت ایران بر شمردند. امام راحل، در پیامی به ملت ایران، فرمودند : صبحگاه دوازده فروردین که روز نخستین حکومت الله است، از بزرگ ترین اعیاد مذهبی و ملی ما است. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند؛ روزی که کنگره های قصردو هزارو پانصد ساله حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بر بست و حکومت مستضعفین که حکومت خدا است به جای آن نشست. 

حجت الاسلام اسماعیلی استاد حوزه درباره این روز گفت: انتخاب واژه عید برای روز بزرگی چون دوازدهم فروردین، سزاوار و منطقی است؛ زیرا عید روزی است که انسان در آن احساس مجد و غرور و سربلندی کند. از این رو، دوازدهم فروردین از عیدهای بزرگ پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و روز غرور و سربلندی ملت مسلمان ایران است. 

خورشیدی کارشناس سیاسی هم معتقد است دوازده فروردین روزی بود که مردم ایران با برگزاری رفراندوم بی سابقه، بیداری اسلامی خود را به رخ جهانیان کشاندند، نظام دو قطبی جهان را بر هم زدند و نظام حمهوری اسلامی را به عنوان قدرت تعیین کننده در سطح منطقه و جهان مطرح کردند. 

امام خمینی رحمة الله علیه در سال پنجاه و هشت در پیام خود به مناسبت دوازده فروردین از حضور مردم در این همه پرسی تشکر کردند و فرمودند: من به دنیا اعلام می کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندومی سابقه ندارد که سرتا سر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق ها هجوم آورده و رأی مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله دان تاریخ دفن کند. من از این همبستگی بی مانند که همه و همه به ندای آسمانی «و اعتصموا بحبل الله جمیعا» لبیک گفتند و با تقریبا اتفاق آرا، به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند و رشد سیاسی خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدیر می کنم. 

مردم آگاه و همیشه در صحنه شهرستان نی ریز در استان فارس از جمله مخاطبان اصلی امام راحل بودند که ازحضور یکپارچه آنها در پای صندوقهای رای تجلیل شد. 

در تاریخ انقلاب اسلامی نام مردمان این دیار با دوازده فروردین گره خورده است . 

شهرستان نی ریز تنها شهر در ایران است که مردمانش به نظام جمهوری اسلامی صد در صد رای آری دادند . 

حجت الاسلام و المسلمین فقیه امام جمعه نی ریز گفت: رفراندوم جمهوری اسلامی به ابتکار رهبر کبیر انقلاب اسلامی 10 فروردین 1358 برگزار شد که با استقبال و مشارکت بالای مردم این فرایند رای گیری 11 فروردین هم ادامه یافت و پس از شمارش نتایج آن 12 فروردین اعلام شد که بر اساس آن 98 و 2 دهم درصد از شرکت کنندگان در جمهوری اسلامی رای آری دادند و در این میان شهرستان نی ریز تنها شهرستانی بود که به صورت صد در صدی رای آری دادند. 

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار