با مروری بر مسابقات و رقابت های مهم تکواندوکاران برای کسب سهمیه المپیک و افزایش رنکیگ در سال گذشته عملکرد این ورزشکاران را مورد بررسی قرار داده ایم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان سال 94 برای ورزشکاران رشته های المپیکی،سال پر فراز و نشیبی بود چراکه کسب سهمیه المپیک دغدغه اصلی این ورزشکاران بود که خوشبختانه تکواندوکاران در بخش مردان موفق به کسب سه سهمیه المپیک شدند و امیدواریم که در بخش بانوان نیز در فروردین 95 بتوانیم این سهمیه با ارزش را کسب کنیم. شرایط خاص سال 94 برای تکواندوکاران و دغدغه کسب سهمیه المپیک و همچنین حضور در رقابت های مختلف ما را بر آن داشت تا در دو شماره قبلی با گزارشی به همین عنوان نگاهی به تلاش و عملکرد  تکواندوکاران دراین سال در تمامی مسابقات و رویدادها داشته باشیم.در این گزارش به بررسی آخرین رویداد سال 94 پرداخته ایم.
 
 مسابقات المپیک آزمایشی تکواندو – برزیل ( 3 اسفند 94)
مسابقات المپيک آزمايشي برزيل 2016 آخرين رويدادي است که تکواندو کاران ايراني براي تثبيت سهميه المپيک ريو در سال 94 در آن شرکت کردند.

 در پايان مسابقات المپيك آزمایشی برزيل 2016 به ميزباني شهر «ريودوژانيرو» و در پارك المپيك «كاريوكا»  پس از دو روز پیکار طلای دو وزن گروه مردان به  ایران و ازبکستان رسید. 

آرمين هادي پور در وزن 58- كيلوگرم (وزن اول المپيكي) و اميد عميدي در وزن 80+ كيلوگرم (وزن چهارم المپيكي)، نمایندگان کشورمان در این پیکارها بودند که آرمین هادی پور در اولین روز این پیکارها با شکست تمامی رقبایش موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد.

امید عمیدی پس از اینکه مقابل «دیه گو ازودو» و «اندره دِ اولیورا» هر دو از برزیل  برنده از شیاپ چانگ خارج شد اما در مرحله نیمه نهایی نتیجه را به «دیمیتری شوکین» از ازبکستان، نفر اول رنکینگ المپیکی وزن چهارم، قهرمان جهان و آسیا واگذار کرد و راهی جدول رپه شارژ شد. او در جدول رپه شارژ و برای کسب مدال برنز بار دیگر یکی از نفرات المپیکی وزن 80+ کیلوگرم را پیش رو داشت و این بار رو در روی «ام بار اندیایه» از فرانسه که با کسب جایگاه ششم در رنکینگ، سهمیه بازیهای المپیک ریو را برای کشورش بدست آورده، قرار گرفت و در نهایت پس از سه راند مبارزه پایاپای نتیجه را واگذار و در یک قدمی کسب مدال، از رسیدن به سکوی این مسابقات بازماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار