سیزده به در در تاریخ کشور ما سبقه ای دیرینه دارد هرچند در مورد نحسی سیزده چیزهایی شنیده اید اما شاید کمترعلت این مسئله را در تاریخ جویا شده باشید.

واقعیت اصلی سیزده به در چیست/نحسی که یهود درفرهنگ ایرانی به جای گذاشتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در کتاب عهد عتیق(تورات)قسمتی به نام استر وجود دارد در این قسمت داستانی آورده شده است که مربوط به زمان خشایار شاه هخامنشی است.

وقتی خشایار شاه بعد از مرگ همسرش که آن هم با توطئه یهودیان درباری رخ داد، می خواست ملکه جدید انتخاب کند،مردخای یهودی دختر عموی خود هداسا رابه دربار برد و با نقشه های از قبل طراحی شده موفق شد مهر او را به دل پادشاه بیاندازد و ملکه شود.

هداسا با نام استر وارد دربار شد بدون اینکه کسی بداند او با مردخای چه نسبتی دارد و اینکه او یهودی افراطی وفراماسون(شیطان پرست) است.هامان وزیر خشایار شاه وقتی متوجه شد که یهودیان وارد حکومت شده اند دستور داد که یهودیان خائن کشته شوند،مردخای وقتی فهمید که هامان قصد کشتن آنها را دارد به وسیله استر(ملکه)مانع این کار شد و توانست با توطئه چینی علیه وزیر بزرگ وکاردان دربار هخامنشی  هامان را با نقشه وبا دستور پادشاه به قتل برساند(بوسیله مهر خشایار شاه که در دستش بود)

سرانجام در روز 13 ماه ادار(روز سیزدهم ماه دوازدهم)یهودیان به داخل خانه های مردم رفتند و مردم ایران را قتل عام کردند.در کتاب استر تعداد کشته شدگان 75000 نفر است ولی تعداد واقعی 77000 نفر می باشد.از آن پس یهودیان جشنی به نام پوریم را در ماه ادار برگزار می کنند.

به همین دلیل ایرانیان ماندن در خانه را در چنین روزی نحس وبدشگون دانسته و به دامان طبیعت می روند تا با دیدن سبزه وبهار با خاطره خوش ودلی شاد برای ادامه زندگی آماده شوند.

همه ساله یهودیان تند رو جهان وعلی الخصوص صهیونیزم در چنین روزی با پختن کیک هامان وریختن آن بر سر و روی همدیگر ونیز با جشن وپایکوبی پوریم را جشن می گیرند واگر نگاهی به عکس هایی که در مورد جشن پوریم دراینترنت وسایت های مختلف بیندازید به عمق دشمنی یهودیت افراطی وفراماسون ها با ایرانی ها پی میبرید.

 امااز آنجا که  ایرانی ها برخلاف یهود همواره مردمی شاد ونیک طبع هستند، در چنین روزی پناه بردن به دل طبیعت را برتمام امور ترجیح می دهند، این سنت از پیشینیان ما به ارث مانده است ورفتن به دل کوه ودشت در چنین روزی جز سنت های ایرانی محسوب شده ودر کنار آن با شوخی ومزاح وسنت های جالبی چون گره زدن سبزه توسط دختران دم بخت وآش رشته پختن آن را به شادی می گذرانند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: سیزده بدر ، یهود ، طبیعت ، نحسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای محترم لطف کن یه طرفه پیش نرو داستان های دیگه ای هم وجود دارن الکی یه مورد رو آوردی اینجا انداختی یه سری آدم بی شعور هم از خودشون شر و ور میگن . بسه دیگه این همه یه طرفه پیش رفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
آره مردم به دل کوه میروند چون در آن روز از ترس کشته شدن به کوه ها فرار کرده بودند
الان هم در سوگ هموطنانشان جشن میگیرند و به هم تبریک میگویند که....!!!!
راستی چرا شما از یه طرف این مطلب رو گذاشتید و از طرف دیگه پیام های تبریک سیزده بدر!!!
آخه این کجاش تبریک داره!!!!!
آخرین اخبار