رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: هدف دشمن از وضع تحریم‌های اقتصادی این بود که مردم را با مشکل روبرو کرده و ملت را از نظام جدا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز(13 فروردین) تهران با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن اظهار داشت: دشمن از طریق ماهواره‌ها، روزنامه، کتاب و فیلم در صحنه تهاجم فرهنگی در حال مبارزه است و از طریق این‌ها شلیک می‌کند.

وی افزود: در تهاجم فرهنگی، صدای شلیک توپ و خمپاره به گوش نمی‌رسد و معتادان و کسانی که از اعتقادات خود بریده و به ارزش‌ها بی‌اعتنا شده‌اند، مجروحان و کشته‌شدگان این میدان هستند.

تقوی در ادامه سخنان خود با اشاره به فشارهای سیاسی دشمن در سطح بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی گفت: دشمن تلاش دارد تا با فشارهای سیاسی، جمهوری اسلامی را در سطح بین‌المللی منزوی کند و در همین راستا قطعنامه‌های حقوق بشری، دفاع از زندانیان سیاسی و نیز احضار دست جمعی سفرای خود از ایران را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: دشمن از طریق این اقدامات طرفی نبست؛ اگرچه برخی از این‌ها مشکلاتی را ایجاد کرد اما در نهایت به هدف خود نرسیدند چرا که دیدند ملت ایران با اعتقادات و رهبری هوشمند و قاطعی که دارد، نمی‌توانند به هدف خود دست پیدا کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با اشاره به روی‌آوردن دشمن به تحریم اقتصادی طی 2-3 سال اخیر ابراز کرد: دشمن به بهانه موضوع هسته‌ای و جهت مهار انقلاب، کشور را با تحریم‌های اقتصادی روبرو کرد. هدف دشمن از وضع چنین تحریم‌هایی این بود که مردم را با مشکل روبرو کرده و ملت را از نظام جدا کنند.
 
تقوی در ادامه افزود: دشمنان روی مسئله بنزین سرمایه‌گذاری کردند و امید داشتند که چنانچه نگذارند بنزین از خارج وارد ایران شود، بسیاری از خودروها و حمل و نقل مردمی از حرکت باز خواهد ایستاد و مردم دیگر تحمل نکرده و به خیابان‌ها می‌ریزند اما مسئولین با آماده‌کردن طرح‌هایی، امید دشمن را ناامید کردند.

وی جداکردن مردم از نظام، القای ناکارآمدی نظام و نیز جلوگیری از الگو شدن جمهوری اسلامی برای ملت‌های مسلمان منطقه را از اهداف تحریم اقتصادی دشمن برشمرد و گفت: در چنین شرایطی با تدبیر نظام و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی جهت مقابله با توطئه دشمن ارائه شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در همین باره اضافه کرد: رهبری معظم انقلاب بارها تأکید داشته‌اند که اقتصاد مقاومتی در فرهنگ عمومی کشور مطرح شود و مسئولین هم برای آن برنامه نویسی و اقدام کنند. مقام معظم رهبری سعی داشته‌اند که سالهای اخیر را در راستای اقتصاد مقاومتی نامگذاری کرده و هدایت کنند. 
 
تقوی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در شرایطی مطرح شد که دشمنان نظام حلقه‌های تحریم‌ها را یکی پس از دیگری تنگ‌تر می‌کردند خاطر نشان کرد: تحریم‌های اقتصادی از ابتدای انقلاب بوده اما فشار آن در سالهای اخیر بیشتر شده است.

وی ضمن بر شمردن تحریم‌های اقتصادی دشمن از ابتدای انقلاب علیه ایران گفت: ملت ایران با سلاح مقاومت پاسخ همه این تحریم‌ها را تاکنون داده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی نوعی جنگ اقتصادی است.همانطور که تهاجم فرهنگی نوعی جنگ فرهنگی علیه کشور است، اقتصاد مقاومتی را در برابر جنگ اقتصادی دشمن طراحی کرده است.

تقوی ادامه داد: همانطور که در جنگ نظامی همه سیاست‌ها و امکانات بایستی در جهت پیروزی رزمندگان طراحی شود، در جنگ اقتصادی نیز همه سیاست‌ها باید در این راستا باشد.

وی در ادامه سخنان خود با مقایسه اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی گفت: اقتصاد مقاومتی تفاوت‌هایی با اقتصاد ریاضتی دارد. اقتصاد مقاومتی با فشار بیرونی ربروست اما اقتصاد ریاضتی فشار درونیست. 
وقتی اروپا با مشکلات اقتصادی روبرو شد به سمت اقتصاد ریاضتی حرکت کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد فعال است که بر توانایی‌های داخلی تکیه دارد اما اقتصاد ریاضتی منفعلانه رفتار می‌کند.

تقوی در پایان تنویر افکار عمومی ایجاد روحیه جهادی، اتحاد و انسجام ملی، تقویت معنویت در جامعه، پرهیز از طرح مسائل حاشیه‌ای در جامعه، پرهیز از برخورد شعاری، وضع قوانین مناسب و جلب اعتماد فعالان اقتصادی و حذف تشریفات و سمینارهای بیهوده را از الزامات و زمینه‌های شکل‌گیری و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی برشمرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار