در نوروز سال 95 حدود 2میلیون و 200بازدید از جاذبه های استان انجام شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50در صد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان کرمان گفت: 600هزار نفر از موزه ها و سایت ها ی بلیط فروشی ،900هزار نفر از جاذبه ها ی طبیعی و سایت های تاریخی و باستانی و بیش از 700هزار نفرنیز از نمایشگاه صنایع دستی بازدید کردند.

محمد جهانشاهی افزود : بیشترین بازدید از بازار تاریخی کرمان با بیش از 225هزار نفر، باغ شاهزاده بیش از 105هزار نفر ،حمام گنجعلیخان بیش از 75هزار نفر و ارگ قدیم بم با 55هزار نفر بازدید از مکان های پربازدید در استان کرمان بوده است.

وی خاطر نشان کرد : ورودی استان کرمان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو میلیون نفر بوده است .

وی تصریح کرد : حدود 700هزار نفر در استان یک شب اقامت داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 10درصدی داشته است .

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان کرمان گفت: از 700هزار نفر 200هزار نفر در فضاهای رسمی اسکان داشتند از جمله 128هزار نفر درمحل های مشخص شده آموزش و پرورش ،35هزار نفر در تأسیسات گردشگری و مابقی نیز در60نقطه استان در پارک ها و کمپ ها ی شهرداری بودند.

جهانشاهی افزود : توزیع گردشگر در سطح استان نسبت به سالهای گذشته بهتر بوده است .
وی اقامتگاههای بوم گردی در روستاها را نیز یکی از موفقیت ترین بخش های گردشگری در استان عنوان کرد.

وی همچنین میزبانی مردم کرمان را مطلوب دانست و افزود : بیش از 95در صد از گردشگران از وضعیت راهنمایی و برخورد مردم کرمان به عنوان میزبان در بزرگترین مهمان خانه ایران رضایت داشتند

انتهای پیام/ح
برچسب ها: جاذبه ، بازدید ، کرمان ، اقامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار