بزرگترین ذخیره گاه جنگلی – ژنتیکی کشور و یکی از مشهورترین رویشگاه های درخت انار شیطان در فاصله 25 کیلومتری شمال شهرستان جیرفت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گستره طبیعی آن در ایران در استان های بوشهر، خوزستان ، هرمزگان ، فارس و جنوب کرمان به صورت توده های کوچک نسبتاً خالص و پراکنده است.

انارشیطان در شهرستان جیرفت که مملو از شگفتی های طبیعی است به نام گلپرک شناخته میشود. بزرگترین ذخیره گاه جنگلی ژنتیکی کشور و یکی از مشهورترین رویشگاه های این درخت در فاصله 25 کیلومتری شمال شهرستان جیرفت قرار دارد. نقطه ای که چند صد متر بالاتر از آن ، پل کُلدان و ورودی دره زیبا و مدیترانه ای دَلفارد را شامل می شود و مسافران مسیر جیرفت به سمت دلفارد قبل از ورود به این دره در سمت چپ انبوهی از این درختان سبز نادر را می بینند که مساحتی بالغ بر 50 هکتار را در برمیگیرد.

اگرچه همواره جلوه سبز و نشاط آوری دارد اما اواسط بهار ، در زمان به گل نشستن این جنگل ، تصویر خیال انگیزی از طبیعت با گل های درشت بی بو و به رنگ سرخ تا زرد مایل به قرمز را به رخ می کشد.

دست اندرکاران منابع طبیعی کشور و به تبع آن اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با حساسیت ویژه به این قبیل گونه های کمیاب توجه داشته و در پناه قوانین و مقررات و همکاری مردم به حفاظت از آنها تحت عنوان ذخیرگاه پرداختندو با محصور کردن و نصب تابلوهای هشدار دهنده تا حدودی آن ها را از مخاطرات گوناگون مصون ساخته اند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: انار ، شیطان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار