اِن‌پی‌آر در گزارشی نوشت: کاهش بهای نفت و ارزش روبل به اقشار حامی پوتین بیشترین آسیب را وارد کرده است.

رادیو عمومی آمریکا: کاهش بهای نفت، بزرگترین ضربه به حامیان پوتینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «رادیو عمومی آمریکا» (اِن‌پی‌آر) با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: کاهش بهای نفت‌خام همچنان به اقتصاد روسیه ضربه می‌زند. سقوط بهای طلای سیاه و ارزش «روبل،» واحد پول روسیه، بازنشستگان مستمری‌بگیر و افرادی را که برای بهبود شرایط زندگی خود و ورود به طبقه متوسط تلاش می‌کنند بیش از دیگر اقشار تحت‌تأثیر قرار داده است. این در حالی است که هر دو گروه از پایگاه‌های مهمی هستند که «ولادیمیر پوتین،» رئیس‌جمهور روسیه، به حمایتشان نیاز دارد.

در ادامه گزارش آمده است: برای بسیاری از مردم روسیه، توانایی خرید منزل مسکونی و یا یک دستگاه آپارتمان نشان‌دهنده ورود به طبقه متوسط جامعه محسوب می‌شود. در سال‌های آغازین قرن 21 میلادی، با افزایش تقاضا برای وام منزل، خرید و فروش در این بخش رونق گرفت. اکنون و پس از گذشت حدود یک‌دهه، برخی خریداران آن دوران برای بازپرداخت وام‌هایشان دچار مشکل شده‌اند. این افراد با برگزاری تظاهرات‌های خیابانی خواستار کمک دولت در این زمینه هستند.
 
نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: این افراد همان کسانی هستند که به پوتین رأی دادند تا کشورشان را به سوی شکوفایی رهنمون سازد. برگزاری تظاهرات خیابانی نشان می‌دهد آن‌ها خواهان تضمینی از سوی دولت هستند که به این آرزوی آن‌ها جامه عمل بپوشاند.

یکی از دلایل ناتوانی وام‌گیرندگان در پرداخت بدهی‌های بانکی این است که آن‌ها وام‌ها را به دلار دریافت کرده‌اند؛ اما حقوقشان به روبل پرداخت می‌شود. ارزش روبل در برابر دلار از تابستان 2014، تقریباً به نصف کاهش یافته است.  



انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار