معترضان فرانسوی برای سومين شب پياپی، ميدان رپوبليک پاريس را در اعتراض به اصلاح قانون کار و افراط در تشديد تدابير امنيتی اشغال کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاري فرانسه، صدها تظاهرکننده شنبه شب براي سومين شب پياپي ميدان رپوبليک (جمهوري) پاريس را در اعتراض به اصلاح جنجال برانگيز قانون کار و افراط در تشديد تدابير امنيتي اشغال کردند.
 
اين جنبش خودجوش که «ايستاده در شب» نام گرفته است در پي تجمعاتي شکل گرفت که به درخواست اتحاديه‌هاي صنفي، دانشجويان و دانش‌آموزان دبيرستاني به منظور درخواست براي پس گرفتن لايحه اصلاح قانون کار که دولت سوسياليست فرانسه ارائه کرده است، برگزار شد
.
اما اين جنبش  در شبکه‌هاي اجتماعي علاوه بر مخالفت با اصلاح قانون کار، مطالبات سياسي و اجتماعي ديگري نيز مطرح کرده است. برخي شرکت کنندگان آن را آغاز پديده‌اي غيررسمي مانند جنبش «تسخير» که در کشورهاي مختلف شکل گرفت يا جنبش «برآشفتگان» که سال 2011 در مادريد براي محکوم کردن سياست رياضت اقتصادي و فساد شکل گرفت، دانستند.
بيشتر تظاهرکنندگان در تجمع ديشب پاريس جوانان بودند. برخي از آنها براي اعتراض به قانون کار در آنجا هستند و برخي دولت را به «افراط امنيتي» در پي حملات تروريستي نوامبر گذشته در پاريس متهم مي کنند.
برخي نيز «خشونت‌هاي پليسي» را که در برخي تجمعات بر ضد قانون کار روي داد، محکوم مي کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار