حجت السلام پور محمدی در جمع خبرنگاران:

منشور حمایت از حقوق کودک در حال انتشار است/ نقش موثر زنان در اقتصاد مقاومتی

وزیر دادگستری با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل گفت:زنان نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه با قناعت ،صرفه جویی و تولید دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت السلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در مراسم تقدیر از بانوان شاغل در وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات که امروز(یکشنبه)برگزار شد،با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)اظهار داشت: زنان نماد حفظ سلامت روحی و ذهنی در جامعه هستند.

وی افزود: در اسلام تعریفی از زن وجود دارد و زنانی که در اداره کشور در سطوح و بخش های مختلف به خصوص حوزه حقوق فعالیت دارند نمادی از این تعریف هستند.

وزیر دادگستری بیان کرد: حوزه حقوق ،حوزه ای متناسب با شرایط و روحیات زنان است زیرا حقوق با حقیقت و مایع ناب انسانی حق در ارتباط است و موضوعات دیگر زندگی ترکیبی از هویت انسانی و دیگر مقتضیات است و کار ،شغل ، استراحت و ورزش که بخش زیادی از زندگی را به خود اختصاص می دهد همگی نشان دهنده حقیقت زندگی نیستند.

حجت السلام و المسلمین پور محمدی گفت: حقیقت ناب به کمالات و حق طلبی باز می گردد و حق و حرکت به سوی آن متناسب با خمیر مایه اصلی انسان است و علم حقوق به همین سو در حرکت است.

وی افزود:علم حقوق برای فهم حق و حقیقت و ذات انسانی تعریف شده است و زنان در احقاق آن نقش موثر و تعیین کننده ای دارند .

وزیر دادگستری با اشاره به این‌که انسان خواستار رسیدن به کمال و حیات طیب است، بیان کرد:این حیات طیب در زنان بیشتر جلوه دارد و زنان به شخصیت انسانی و حیات و حقیقت نزدیک تر هستند.

حجت اسلام والمسلمین پور محمدی گفت: اگر می خواهیم در انقلاب اسلامی تحول ایجاد شود باید به زنان بیشتر توجه کرد ،زیرا امروز هماوردی های فرهنگی با زنان میسر می شود و اگر لغزشی هم در جوامع رخ دهد از جانب زنان بیشتر محتمل است و دشمنان بیشتر زنان را طعمه قرار می دهند.

* سازمان تعزیرات دارای ضمانت اجرایی خوبی است

حجت الاسلام و‌المسلمین پور محمدی وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران در رابطه با نقش زنان در اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی امروز برای جامعه نیازمند است و کارگزاران دولتی نقش اصلی را در تحقق آن ایفا می‌کنند همچنین قوه قضائیه نیز در رابطه با آن دارای وظیفه بوده اما نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است. 
 
وی افزود: زنان چه در خانه و چه در محل کار نقش مهمی را در اقتصاد مقاومتی دارند و باید آن را شناسایی و هم افزایی در جامعه را انتشار داد امروز در جلسه تقدیر از بانوان فعال در دستگاه قضایی به جای ایده پردازی این سوال مطرح شد که نقشی که 50 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند در تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه چیست و ما خواستار این هستیم که بانوان خودشان راهکارهای لازم را  ارائه دهند. 
 
وزیر دادگستری با اشاره به نقش قوه قضائیه در تحکیم خانواده‌ها گفت: باید از زنان و مادران در تحکیم بنیاد خانواده‌ها استفاده شود و اجازه ندهیم که طلاق در جامعه گسترش پیدا کند همچنین قوه قضائیه تلاش دارد در سال جدید در تقویت  بزهکاران بیشتر فعالیت داشته باشد. 
 
حجت الاسلام و‌المسلمین پور محمدی بیان کرد: جامعه به ویژه در حوزه اقتصاد نیازمند زندگی سالم  و شخصیت اسلامی است که اساس آن تفکر سالم بوده که بخش زیادی از تفکر سالم به قوه اقتصاد بازمی‌گردد حال ما از بانوان خواستیم تا راهکارهای لازم و جلوگیری از انحرافات را در جامعه ارائه دهند و راهکارهای مقابله با آن را نیز بیان کنند. 
 
وی با اشاره به این‌که حقوق شهروندی از  اولویت‌های اول دستگاه قضایی است، گفت: باید در تحقق حقوق شهروندی تلاش داشته باشیم همچنین حقوق مالکیت نیز به عنوان رونق دهنده بخش اقتصاد باید شفاف و روشن تعریف شود که بهبود دهنده کسب و کار است. 
 
حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی افزود: اگر فساد در جامعه زیاد شود رونق اقتصادی نخواهیم داشت و وزارت دادگستری به عنوان مرجع مبارزه با فساد و دستگاه تعزیرات می‌تواند در این رابطه کمک کند. 
 
وزیر دادگستری بیان کرد: در توسعه منشور حقوق شهروندی، حقوق کودک توجه ویژه‌ای شده است زیرا ما دارای 23 میلیون کودک هستیم و منشور حمایت از حقوق کودک در آخرین جلسه کنوانسیون حقوق کودک به تائید تمام اعضا و در حال انتشار است که در آن وظایف 20 دستگاه مرتبط با کودکان تعریف و ابلاغ شده است. 
 
وی در رابطه با گشت‌های تعزیرات در ایام نوروز گفت: میزان گشت‌های تعزیرات در ایام عید دو برابر افزایش پیدا کرده است و ماموران از 15 اسفند ماه تا پایان تعطیلات در سلامت بازار کنترل داشتند که امسال با پرونده‌های کمتری مواجهه بودیم. 
 
حجت ا‌لاسلام و‌ المسلمین پور محمدی بیان کرد: سازمان تعزیرات دارای ضمانت اجرایی خوبی است اما برای افزایش عملکرد آئین‌نامه‌ای اجرایی ابلاغ شده و در راستای آن مجموعه‌ای از نیروی کار در اختیار دادگستری و سازمان تعزیرات قرار گرفته است تا ضمانت اجرایی افزایش پیدا کند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار