هشدار پاکستان به رسانه‌ها درباره مرتبط دانستن «جاسوس» هندی به ایران

مقامات پاکستان به رسانه‌های این کشور درباره مرتبط کردن موضوع جاسوس هندی به ایران هشدار دادند.

هشدار پاکستان به رسانه‌ها درباره مرتبط دانستن «جاسوس» هندی به ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکونومیک تایمز در گزارشی نوشت: مقامات پاکستانی از رسانه های این کشور خواستند از مرتبط کردن موضوع بازداشت یک «جاسوس» هندی به ایران خودداری کنند. این درخواست چند روز پس از آن بود که تهران هشدار داد این موضوع می تواند «تأثیراتی منفی» بر روابط دو جانبه تهران و اسلام آباد داشته باشد.

نثار علی خان، وزیر کشور پاکستان، در گفتگو با رسانه های این کشور اعلام کرد: «ایران هیچ ارتباطی با فعالیت های شبکه اطلاعاتی هندی ندارد. پاکستان و ایران چند دهه است که روابط مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارند و هیچ عاملی نمی تواند در روند روابط ما اختلال ایجاد کند.»

خان گفت: رسانه های باید در زمینه منتشر کردن گزارش هایی درباره روابط مبتنی بر «برادری» ایران و پاکستان با احتیاط عمل کنند.

او گفت: «روابط ما با ایران هیچ ارتباطی با دستگیری یک جاسوس هندی ندارد.»

وزیر کشور پاکستان افزود: سفر اخیر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به پاکستان «سازنده بود، اما سبب القای این برداشت شد که ایران در برخی فعالیت های خاص در پاکستان دست داشته است.»

وزیر کشور پاکستان همچنین به دیدار خود با مهدی هنردوست، سفیر ایران در اسلام آباد، اشاره کرد و گفت: دو طرف در این دیدار درباره سفر روحانی به پاکستان ابراز خرسندی کردند.

او گفت: «هنردوست اطمینان داد که ایران همکاری های کامل درباره همه موضوعاتی را که سبب تضمین برقراری امنیت و توسعه دو کشور می شود، گسترش خواهد داد.»
وی افزود: «برخی افراد ذینفع» خواهان آسیب زدن به روابط مثبت و تاریخی بین پاکستان و ایران هستند.

سفارت ایران در اسلام آباد پس از آن که چندین رسانه پاکستانی گزارش دادند ایران ممکن است اطلاعاتی درباره کولبهوشان یاداف -که گفته می شود مسئولان  پاکستانی وی را در بلوچستان پس از ورودش به این کشور بازداشت کردند- داشته باشد، بیانیه ای صادر کرد.

سفارت ایران در بیانیه خود هشدار داد: «در چند روز گذشته برخی از رسانه های پاکستانی گزارش هایی در ارتباط با بازداشت یک جاسوس هندی منتشر و او را به ایران مرتبط دانستند که این موضوع می تواند تأثیراتی منفی بر فضای برادرانه و دوستانه میان ایران و پاکستان داشته باشد.»

پاکستان، کولبهوشان یاداف را به برنامه ریزی به منظور «اقدامات خرابکارانه» در این کشور متهم کرده است.
ارتش پاکستان نیز ویدیوی اعتراف یاداف را منتشر کرد که وی در آن اعلام کرد برای نیروی دریایی هند کار می کرده است.

یاداف در این ویدیو گفت در سال 2003 وارد ایران شد و فعالیت های تجاری کوچکی را در چابهار آغاز کرد.

هند اذعان کرده است یاداف افسر بازنشسته نیروی دریایی این کشور است، اما ادعاها در این باره را رد کرد که او با دولت هند ارتباط دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار