بندرعباس؛

افزایش و ارتقای بیمارستان های هرمزگان

بیمارستان 64 تختخوابی جاسک در نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این بیمارستان با 3 هزار متر مربع وسعت با12 میلیارد تومان اعتبار ساخته می شود.
محمد شکاری افزود: برای برطرف شدن مشکلات درمانی مردم شرق استان ساخت بیمارستان دوم میناب با 160 تخت و 50 میلیارد تومان اعتبار امسال آغاز می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : با بهره برداری از این بیمارستان ها بخش زیادی از مشکلات شهرستان جاسک و شهرهای شرقی استان برطرف می شود.
شکاری با اشاره به کمبود 800 تخت بیمارستانی در شهر بندرعباس افزود: توسعه بیمارستان 140 تختخوابی شریعتی بندرعباس به عنوان بیمارستان جامع زنان در دستور کار قرار گرفته و تا پایان امسال به بهره برداری میرسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیمارستان آموزشی 220  تختخوابی پردیس دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس نیز با جذب اعتبارات تا آخر امسال به بهره برداری می رسد.
ساخت این بیمارستان از سال 89 آغاز شده است اما به علت کمبود اعتبار تنها 35 درصد پیشرفت کاری دارد .
افزود: اعتبار مورد نیاز برای ساخت بیمارستان آموزشی پردیس دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس 70 میلیارد تومان برآورد شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مشارکت سرمایه گذارهای خارجی برای ساخت5 بیمارستان 500 تختخوابی در شهر بندرعباس از اولویت های وزارت بهداشت است که مراحل ابتدایی ساخت یک بیمارستان 500 تختخوابی با استفاده از فاینانس و کمک های دولت در شهر بندرعباس آغاز شده است.
شکاری افزود : در هفته دولت امسال 5 بسته خدمتی طرح های عمرانی برنامه تحول بخش درمان در هرمزگان اجرا می شود.
این بسته خدمتی ، ایجاد کلینیک های ویژه،گسترش اورژانس های استان ،فضاهای غربالگری سرطان و فضاهای استاندارد زایمان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ایام نوروز بیش از 2 هزار و 600 ماموریت اورژانس جاده ای انجام شده و 2 هزار و 800 نفر در اورژانس های استان بستری شدند.
شکاری افزود: در تعطیلات نوروز 27 بیمار با آمبولانس دریایی از قشم به بندرعباس منتقل و به 6 بیمارنیزبا آمبولانس هوایی خدمات رسانی شد .
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.