مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: در 14 روز اول سال جاری چهار موقوفه جدید در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل ازروابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه مراغه، حجت الاسلام علی مصائبی در آیین غبارروبی امامزاده سیدمحمد (ع) این شهرستان افزود: این موقوفات در شهرهای سراب و اهر برای امور مسجد، حسینیه و کارهای فرهنگی وقف شده که ارزش آن ها بیش از دو میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: خیران این استان در سال گذشته نیز 100 مورد وقف کرده اند که با این تعداد، میزان وقف های این استان به بیش از هفت هزار مورد رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه وقف از حسنات و صدقات جاریه است، یادآور شد: در موقوفات این استان بیش از 20 هزار رقبه به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام مصائبی، از افزایش 20 درصدی حضور مسافران در امامزادگان استان خبر داد و اظهار کرد: امسال برای اولین بار مسافران گروهی از کشورهای نیجریه، ژاپن و آلمان از امامزادگان استان بازدید کرده اند.

وی گفت: امسال پنج هزار جلد راهنمای گردشگری اماکن متبرکه و امامزادگان در میان مسافران نوروزی توزیع شده است.

حجت الاسلام مصائبی اضافه کرد: امسال 35 نفر از علما برای برگزاری برنامه های دینی، آموزشی، فرهنگی و مسابقه در امامزاده های استان مستقر شده اند که از این تعداد 20 نفر از قم اعزام شده اند.

در آیین غبار روبی ضریح امامزاده سیدمحمد (ع) اقشار مختلف مردم مراغه و هیات های مذهبی این شهرستان حضور داشتند و خادمان این امامزاده با گلاب، ضریح و قبر شریف این امامزاده را شستشو دادند.

اقشار مختلف مردم حسینی نیز با حضور در بارگاه این امامزاده، با تلاوت آیات قرآن و مدیحه سرایی و به زیارت این بارگاه پرداختند.

بقعه امامزاده سیدمحمد(ع) مراغه مربوط به نوه ششم جعفر طیار و از نوادگان حضرت علی(ع) به نام سیدمحمد مشهور به عطاالله بوده و در خیابان امام خمینی (ره) این شهر واقع است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.