اعتراضات جمعی از فعالان حقوق بشر علیه بسته شدن مرزهای اروپا بر روی پناهندگان در مقابل ایستگاه راه آهن برنر در منطقه مرزی بین اتریش و ایتالیا به خشونت و درگیری کشیده شد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از روزنامه اتریشی "کوریر"، اعتراضاتی که روز یکشنبه علیه بسته شدن مرزها در اروپا در برنر ( منطقه مرزی بین اتریش و ایتالیا) رخ دارد به درگیری ها و خشونت هایی منجر شد.

بر اساس اظهارات یک نیروی پلیس اتریش ابتدا این اعتراضات با حدود 500 شرکت کننده به صورت صلح آمیز برگزار شد، اما در آخر حدود 50 نفر از تظاهرات کنندگان به نیروهای پلیس حمله کردند.

بسیاری از کارکنان پلیس اتریش مجروح شوند. پلیس از اسپری فلفل علیه معترضان استفاده کرد. چندین نفر نیز دستگیر شدند که تعداد آن ها مشخص نشده است. معترضان سنگ به سمت نیروهای پلیس پرتاب می کردند.

به گفته پلیس اتریش معترضان در اواخر بعد از ظهر دیروز به اعتراضات پایان داده و از مرز برنر به ایتالیا عقب نشینی کردند.

معترضان، فعالان حقوق بشر از کشورهای ایتالیا، آلمان و اتریش بودند که روز یکشنبه راس ساعت 13.30 مقابل ایستگاه راه آهن برنر تجمع کردند تا علیه بستن مرزها در اروپا اعتراض کنند.

کشور اتریش اخیرا از تشدید کنترل های مرزی در منطقه مرزی برنر که مرز خود با کشور ایتالیا است سخن گفته است.

وزیر دفاع اتریش در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" تصریح کرده است که کشورش قصد دارد سربازانش را در مرز ایتالیا مستقر کند تا مانع از ورود مهاجرانی شود که قصد رسیدن به شمال اروپا را دارند.

وی به روزنامه دی ولت گفت: تا وقتی که مرزهای خارجی اروپا به طور موثری حفاظت نشود، اتریش کنترل های مرزی را تشدید خواهد کرد.
منبع:تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.