یک منبع آگاه در نیروهای وطنی سوریه از حمله قریب‌الوقوع ارتش این کشور به "دیرالزور" خبرداد.

پس از  یک منبع آگاه در نیروهای وطنی سوریه در گفت‌وگو با   خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پیشروی‌های ارتش سوریه اظهار داشت: ارتش سوریه در حال پاکسازی اطراف حمص بوده تا کم کم مسیر مواصلاتی را برای حمله به دیرالزور بازکند.

وی ادامه داد: پس از "قریتین" نوبت "دیرالزور" خواهد بود.

گفتنی است "قریتین" یکی از شهرهای سوریه و  از توابع استان "حمص" بوده  که از سال تابستان سال  2015 میلادی در تصرف تروریست های داعش بوده و اخیرا در سال 2016 میلادی از دست تروریست ها خارج شده است.

سازو کار پاکسازی "قریتین" اینگونه بود که ابتدا اطراف این شهر پاکسازی شد و ارتفاعات راهبردی مشرف به شهر تحت کنترل ارتش درآمد و بعد از آن حمله به شهر انجام شد.   یکی از ابعاد مهم شهر  "القریتین"  در "ریف حمص"،  موقعیت مهم مواصلاتی این شهر در مرکز سوریه است.

عملیات آزادسازی شهر  "القریتین" دهه اول فروردین بلافاصله پس از پایان موفق عملیات آزادسازی شهر تاریخی و باستانی "تدمر (پالمیرا)" در "ریف شرقی حمص"  آغاز شد.  ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه ابتدا مناطق  "المزارع" ، "الخروبی الکبیر" در شمال غرب "القریتین" ،  "ثنیة حمص"، "ارتفاع الجبیل"،  "نقطه 861" و محیط پیرامونی القریتین پاکسازی شد.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه، پس از خنثی‌سازی شمار زیادی مین کار گذاشته شده از سوی تروریست‌ها در "القریتین"، از چند محور وارد این شهر شدند.یگان‌های ارتش سوریه همچنین پس از ورود به این شهرک، به تعقیب تروریست‌های باقی‌مانده در آن اقدام کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
انشا ا... بزودی کل سوربه و عراق از شر داعش خلاص شوند و شر داعش به بوجود آورندگان داعش برگردد.
Germany
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
اینشالا تمام سوریه از تروریست ها پاکسازی شه
آخرین اخبار