دبیر کمیته ملی ربوکاپ آزاد ایران گفت: 320 تیم در این دوره از مسابقات رقابت می‌کنند که از این تعداد حدود 14 تیم از 9 کشور خارجی حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشستی که صبح امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران پیرامون یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران برگزار شد دکتر مرتضی موسی خانی دبیر کمیته ربوکاپ در خصوص تعداد تیم‌های شرکت کننده در این دوره از مسابقات گفت: از حدود 624 تیم که از مرحله اول عبور کردند 320 تیم به مسابقات راه یافتند. 

وی با اشاره به حضور 14 تیم از 9 کشور خارجی افزود: مسابقات جهانی ربوکاپ به زودی در آلمان برگزار می‌شود، در حالی که سمپوزیوم بین‌المللی روز شنبه در واحد قزوین با حضور اساتید ایرانی و خارجی برگزار خواهد شد که درطی آن مقالات ارسال شده به دبیرخانه که حدود 170 مورد است ارائه خواهد شد. 

موسی خانی به لیگ استاندارد دانش‌آموزی اشاره و تصریح کرد: لیگ استاندارد دانش‌آموزی نیز در این دوره از مسابقات راه‌اندازی شده تا دانش‌آموزان بتوانند دانش نرم‌افزاری خود را ارتقا دهند. 
قابل ذکر است، که مسابقات دوره دانش‌آموزی از امروز آغاز می‌شود. 

دبیر کمیته ربوکاپ آزاد افزود: در کل 22 لیگ در این دوره مسابقات برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به لیگ ربات پرنده (دارای 93 تیم) لیگ ربات صنعتی ( دارای 6 تیم) و لیگ انسان‌نما در سه حوزه اشاره کرد. 

وی تاکید کرد: تعدادی از این تیم‌های شرکت کننده خود شرکت های دانش‌بنیانی هستند که ربات پرنده را راه‌اندازی نموده‌اند. 

موسی‌خانی در پایان گفت: امیدواریم در بخش بزرگسالان سهمیه خوبی را به دست آوریم چرا که در هر دوره جهانی ایران جزء سومین یا چهارمین کشور برتر مسابقات ربوکاپ بوده است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.