مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: در ایام تعطیلات نوروز 95، یک‌هزار و 270 نفر در استان خون خود را اهدا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مرتضی نوریان با اشاره به اهدای خون در ایام نوروز،بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا 13 فروردین‌ماه امسال یک‌هزار و 407 نفر به منظور اهدای خون به مرکز اهدای خون روح‌الله مراجعه کردند.
وی افزود: از میان مراجعه‌کنندگان یک‌هزار و 270 نفر موفق به اهدای خون شدند.
مدیرکل انتقال خون استان قم با تقدیر از اهدا کنندگان خون، میزان واحدهای خون اهدایی را مورد توجه قرار داد و افزود: یک‌هزار و 259 واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان ارسال شده و در اختیار بیماران قرار گرفته است.
نوریان اضافه کرد: با این میزان اهدای خون، 100 درصد نیاز مراکز درمانی به خون تامین شد.
وی اهدای خون در سال گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال گذشته، 44 هزار و 147 داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون در استان قم مراجعه کردند.
مدیرکل انتقال خون استان قم ادامه داد: از این تعداد، 38 هزار و 411 نفر موفق به اهدای خون خود شدند که 95 درصد از این اهداکنندگان را آقایان تشکیل می‌دادند.
نوریان در خصوص ارسال خون به مراکز درمانی در سال 94، بیان کرد: در سال گذشته 53 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی استان ارسال شده است.
وی ارسال خون و فرآورده‌های خونی به سایر استان‌ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در سالی که گذشت 10 هزار و 640 واحد خون نیز به سایر استان‌های کشور ارسال شده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار