نخستین نسل آهو در خارج از مرکز احیا و تکثیر آهوی منطقه حفاظت شده دیمه متولد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بر اساس پایش روزانه مناطق در تاریخ ۱۳ فروردین مأمورین یگان حفاظت محیط زیست منطقه در حین گشت و کنترل، شاهد تولد دو آهو در منطقه بودند.

عادل مولا افزود: در راستای احیای آهو در منطقه حفاظت شده دیمه در سال گذشته طی دو نوبت تعداد ۹۲ آهو در منطقه و در محیط طبیعی رهاسازی شد که امروز با تولد این دو بره آهو شاهد احیاء مجدد گونه آهو در حیات وحش منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه شرایط برای احیاء و رهاسازی در منطقه فراهم شد و کار امنیت حفاظتی در منطقه به خوبی انجام می پذیرد، گفت: حال آهوان در منطقه خوب ارزیابی شده و در شرایط طبیعی به خوبی زیست می‌کنند.

منطقه حفاظت شده دیمه یکی از زیستگاه های اصلی گونه آهو در خوزستان است که با هدف احیاء این گونه با ارزش در سال ۸۷ با تعداد ۲۲ آهو در مرکز احیا و تکثیر دیمه رها سازی شد، که با مراقبت های ویژه ای تعداد آهوان رشد چشم گیری داشت.

هدف بلند مدت اداره کل محیط زیست استان خوزستان از راه اندازی این مرکز در منطقه حفاظت شده دیمه احیاء گونه بوده که امروز با توجه به افزایش تعداد آهوان مرکز، بخشی از جمعیت به بیرون از مرکز انتقال یافت تا به صورت طبیعی در منطقه زیست کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، تولد ، آهو ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.