علیرضا كمری، محقق و نویسنده، بیان كرد: هنر می‌تواند خنثی باشد اما هنر انقلاب اسلامی متعهد، ملتزم و رشد دهنده است.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ علیرضا كمری، محقق و نویسنده در تعریفی از هنر انقلاب گفت: هنر انقلاب اسلامی به هنری اطلاق می شود كه دارای چند ویژگی باشد؛ یكی از بعد هنری یعنی معیارها و ارزش‌های زیبایی‌شناسانه داشته باشد، دیگری اینكه با ارزش‌ها،  باورها و نگرش‌های اسلامی همسو و همخوان باشد و همچنین ارزش‌ها،  نگره‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در آن تجلی داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینكه این گونه هنر، پیش برنده، رشد دهنده و تعالی آفرین است، افزود: هنر انقلاب اسلامی الزاما هنری نیست كه شعارها و نمادهای انقلاب اسلامی در آن محسوس و مشهود و مستقیم به كار گرفته شده باشد، گاهی روح اثر ترجمان و گویای فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی است؛ در واقع هنر انقلاب اسلامی در همه ساحت‌های هنری مانند هنرهای تجسمی،  ادبی، سنتی و نو می‌تواند جلوه بیابد.

نویسنده كتاب «اثر نشان» درباره ویژگی هنر انقلاب تاكید كرد: هنر انقلاب اسلامی، هنری ملهم از فرهنگ، ارزش ها، باورها و نگرش های اسلامی است. این هنر، تعالی بخش و رشددهنده است، عدالت گرا و ستم ستیز است و به تعبیر فرهنگ قرآنی، نورباور و ظلمت گریز و بدی ستیز است.

این نویسنده همچنین افزود: در عرصه  كاری‌ام كه  نوشتن به ویژه در حوزه  ادبیات و به شكل ویژه‌تر ادبیات و فرهنگ عاشوراست،  تقید به طرح ابعاد حماسی، عبرتی و آموزه های عاشورایی شاخص تر است و هنر انقلاب اسلامی در حوزه نگارش و نوشتنم چون خون در رگ‌های همه آثار جریان دارد.

مراسم هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 تا 27 فروردین‌ماه 1395 با معرفی چهره سال هنر انقلاب در حوزه هنری برگزار می‌شود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار