ساری،

گلورد در چند قدمی آبگیری

سد گلورد در سال جاری آبگیری می شود.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه سد گلورد امسال آب‌گیری می شود گفت: تاکنون واحد عمرانی یک ، دو و سه به بهره‌برداری رسیده است.

محمدابراهیم یخکشی افزود: با آبگیری سد گلورد و مشروب شدن زمین‌های کشاورزی سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه، آب شرب بخشی از نکا و بهشهر تامین شده و علاوه بر رونق کشاورزی، شاهد رونق صنعت گردشگری، توریسم، رونق اقتصادی و کاهش بیکاری در منطقه خواهيم بود.

وی با بیان اینکه مساحت حوزه آبریز این سد به وسعت هزار و ۴۸۰ کیلومتر است گفت: ۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دشت نکا و بهشهر از آب آن بهره مند می‌شود.

وی افزود: تامین ۳۶ میلیون متر مکعب از آب شرب شهرهای پایین‌دست نکا، بهشهر و گلوگاه هم از دیگر اهداف مورد نظر این سد است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: سد گلورد نکا در ارتفاع ۶۴۰ متری از سطح آب‌های آزاد، بر روی رودخانه نکا در نزدیکی روستای گلورد و در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی نکا قرار گرفته است.

محمدابراهیم یخکشی افزود: این سد از نوع سنگ‌ریزه‌ای با رويه بتنی است و ارتفاع آن از پی ۱۱۳ متر، رقوم تاج سد ۷۳۹ متر، عرض کل سد در پی ۳۷۰ متر و طول تاج سد ۲۷۰ متر است.

وی با بیان اینکه اقدامات مناسبی برای تسریع در ساخت سدهای گلورد و هراز صورت گرفته است گفت: همه تلاش خود را برای تکمیل سد گلورد به‌کار می‌گیریم تا آب‌گیری آن انجام شود و برای تسریع در تکمیل سد هراز پیمانکار بزرگ و با تجربه‌ای در سال گذشته وارد عرصه کار شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساری ، گلورد ، آبگیری ، امسال ، نکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.