اعضای تیم ملی بسکتبال با ویلچر در مورد وضعیت اردو و مسابقات ریو نظراتشان را مطرح کردند.

عباس آقا کوچکی در گفتگو با خبرنگار  سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: اولین اردوی آمادگی تیم ملی برای حضور در ریو از 15 فروردین  با حضور 16 بازیکن آغاز شده است و تا  29 ادامه دارد  و از 24 بازیکنی که  کارت بین المللی   iwbf  دارند به این اردو دعوت شدند، اما  تنها  14 بازیکن  در اردوی مرحله اول و دوم حضور دارند.

 سرمربی تیم ملی ادامه داد: کمیته ملی پارالمپیک 6 مرحله اردو را پیش بینی کرده است که اولین مرحله آن در حال برگزاری است و ل‍‍‍ژیونرهای کشورمان که در حال حاضر در لیگهای اسپانیا ، ترکیه و انگلیس به سر می برند از مرحله سوم اردو به تیم اضافه می شوند و پس از آن مسابقات تدارکاتی آغاز می شود.

وی در خصوص افتخارات تیم گفت: تیم ملی بسکتبال با ویلچر در سال های اخیر پس از یک دوره محرومیت توانست در رده جوانان قهرمان مسابقات آسیا و اقیانوسیه شود و با حضور در رقابت های جهانی بزرگسالان جزو 8 تیم برتر دنیا قرار گیرد و همچنین تیم ملی کشورمان سابقه حضور در مسابقات پارالمپیک 2004 آتن، 2008 پکن و 2012 لندن دارد اما تاکنون موفق به کسب عناوین قهرمانی در این رقابتها نشده است و امیدواریم این مهم در ریو اتفاق بیفتد.

سرمربی تیم ملی در پایان خاطر نشان کرد: در ریو کار سختی را پیش رو داریم و امیدوارم با پتانسیل بالای بازیکنان بتوانیم جزو تیم های برتر پارالمپیک باشیم.

محمد نژاد: اولین حضور در تیم بزرگسالان را تجربه می کنم

محمد محمدن‍ژاد ملی پوش کشورمان گفت: اولین بار است که در تیم بزرگسالان حضور دارم و تا قبل از این در رده جوانان بازی می کردم و امیدوارم عملکرد لازم را داشته باشم تا بتوانم در ترکیب نهایی تیم ملی قرار بگیرم.

وی خاطر نشان کرد: شرایط اسکان بازیکنان خوب است و تمرینات بدنسازی و تکنیک های فنی به خوبی انجام می شود و امیدوارم امکانات و ویلچرهای بهتری را در اختیار تیم قرار دهند تا بتوانیم در ریو از سکوداران باشیم.
 
طرفی: عنوان قهرمانی پارالمپیک در کارنامه تیم ملی خالی است
 
عادل طرفی، بازیکن تیم ملی گفت: تیم ملی بسکتبال با ویلچرعناوین قهرمانی مسابقات آسیا و نایب قهرمانی رقابتهای استرالیا و پنجمی جهان را در کارنامه افتخارات خود دارد و تنها جای عنوان قهرمانی پارالمپیک در آن خالی است که امیدوارم در ریو به این موفقیت برسیم.

وی خاطر نشان کرد: در این چند سال توجه بسیار خوبی به این رشته شده است و استان های قم، اصفهان و آمل سرمایه گذاری زیادی در بسکتبال با ویلچر داشتند و نتیجه آن پیشرفت چشم گیر ملی پوشان بوده است.امیدوارم حمایت ها ادامه داشته باشد تا شاهد موفقیت تیم ملی در عرصه جهانی باشیم.
 
صلحی: به ویلچرهای با کیفیت بالا نیاز داریم 

محمد صلحی بازیکن تیم ملی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در حال حاضر با ویلچرهای شخصی به تمرینات می پردازیم و اگر قرار است ویلچرهای مجهزی در اختیار تیم قرار گیرد باید با سرعت بیشتری باشد تا بازیکنان به آن عادت کنند و دچار مصدومیت نشوند.

 وی افزود: امیدوارم بتوانیم در ریو بر روی سکوهای قهرمانی قرار بگیریم و شایستگی تیم و بازیکنان ایران را به دنیا نشان دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار