«ميخاييل بوگدانف» بر حل و فصل سياسی مساله سوريه از طريق مذاكره و گفتگو تاكيد كرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ميخاييل بوگدانف» معاون وزير امور خارجه و نماينده رئيس جمهوری روسيه در امور خاورميانه در چارچوب برنامه سفر به قطر روز دوشنبه با احمد معاذ خطيب رهبر سابق گروه معارض سوري موسوم به ائتلاف ملي سوريه ديدار و در باره مسايل سوريه و برنامه مذاكرات ژنو با وي گفتگو كرد.

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسيه، نماينده رئيس جمهوري روسيه در امور خاورميانه بر حل و فصل سياسي بحران سوريه از طريق مذاكرات ملي مطابق با قطعنامه 2254 شوراي امنيت سازمان ملل تاكيد كردند.

بوگدانف خاطرنشان كرد: تصميم رهبري روسيه براي خروج بخش اساسي نيروي هوافضاي اين كشور از سوريه، براي حل و فصل سياسي-دپيلماتيك بحران اين كشور شرايط مناسب و مطلوب ايجاد مي كند.

مقام روس در گفتگو در باره نتايج مذاكرات اخير سوريه در ژنو كه از 14 تا 24 ماه مارس گذشته برگزار شد، بر لزوم شركت تمام گروه هاي معارض سوري در هيات معارضان در مذاكرات آتي تاكيد كرد و گفت كه تعيين پيش شرط براي شركت يكي از گروه هاي معارض يا نمايندگان اقوام سوريه در مذاكرات غيرقابل قبول است.

بوگدانف و الخطيب سپس از رعايت آتش بس در سوريه از طرف گروه های معارض و ارتش اين كشور و نيز تسهيل در دسترسي ساكنان مناطق سوريه به كمك هاي انساني ابراز خرسندي كردند.

ميخاييل بوگدانف نماينده رئيس جمهوري روسيه در امور خاورميانه و آفريقا از روز شنبه سفر خاورميانه اي خود را شروع كرده است.

وي در چارچوب برنامه اين سفر از قطر، كويت و مصر ديدار مي كند و با وزراي خارجه اين كشورها در مورد مسايل مهم منطقه و در وهله اول مساله سوريه رايزني و مذاكره خواهد كرد.

بوگدانف اعلام كرده است كه با سران گروه معارض سوري به نام «كميته عالي مذاكرات» ديدار مي كند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار