مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خراسان رضوی از تجهیز، تعمیر، زیباسازی کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی این استان با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان خبرداد.

تجهیز کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در سال 95به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازخراسان رضوی، حسین اکبری گفت: بخشی از تحقق شعارامسال ازسوی مقام معظم رهبری با عنوان" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" برعهده دستگاه‌های فرهنگی از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

وی افزود: از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای تحقق و ترویج شعار سال، برگزاری نشست‌های کتابخوانی و معرفی کتاب‌هایی با موضوع اقصاد مقاومتی در کتابخانه‌های عمومی استان است.

اکبری با اشاره به برگزاری 30 نشست کتابخوانی دراستان تصریح کرد: نشست‌های کتابخوانی یک طرحی ملی است که با رویکرد شعار سال و برگزاری نشست‌های تخصصی دانش‌آموزی و نابینایان در دستورکارقرار دارد.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد، تکمیل کتابخانه‌های روستایی استان است که باید تا پایان امسال 15 باب کتابخانه روستایی در خراسان رضوی تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عنوان کرد: تجهیز، تعمیر، زیباسازی کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی امسال با اعتبار 500 میلیون تومان انجام می‌شود این در حالی است که اعتبارات امسال نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی هنوز مشحص نشده است.

اکبری به میزان اعتبارات سال گذشته اشاره و بیان کرد: اعتبارات سال گذشته در حوزه تملک، ساخت و ساز نزدیک به 2 میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین در زمینه آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی گفت: افتتاح کتابخانه مرکزی مطالبه همگانی است که از سوی مسئولان استانی در رابطه با تکمیل این کتابخانه در سال‌جاری قول‌هایی داده شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عنوان کرد: در خراسان‌رضوی 204 کتابخانه شهری، روستایی، نهادی و مشارکتی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 113 باب کتابخانه نهادی است.

اکبری با بیان اینکه از تعداد کتابخانه‌های این نهاد کمتر از 10 باب کتابخانه شهری و مابقی شهری است، بیان کرد: همچنین 98 کتابخانه مشارکتی که توسط دستگاه‌های اداری، حقوقی اداره می‌شود که 98 درصد این کتابخانه‌ها شهری است.

وی تعداد کتابخانه‌های مستقل را 3 باب در استان اعلام کرد و گفت: از سه باب کتابخانه مستقل یک باب کتابخانه تحصصی کودک و نوجوان در مشهد فعال است.

انتهای پیام//

ضیغمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار