ریيس ماموريت پليس اتحاديه اروپا (EUPOL) اعلام کرد: حمایت این اتحادیه از پولیس ملی افغانستان ادامه خواهد داشت.

به حمايت از پليس افغانستان ادامه مى‌دهيمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، پيا شتيرنوال، ریيس ماموريت پليس اتحاديه اروپا (EUPOL) اعلام کرده است که حمایت این اتحادیه از پلیس ملی افغانستان ادامه خواهد داشت.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی کشور با نشر خبرنامه‌ای گفته است که پيا شتيرنوال، ریيس ماموريت پوليس اتحاديۀ اروپا (EUPOL) با عبدالله عبدالله رییس اجرایی دیدار نموده است.

در این دیدار ریيس ماموریت پلیس اتحادیه اروپا، در مورد کارکرد این اداره در عرصۀ آموزش و تمويل پليس افغانستان معلومات ارايه نموده و افزوده که ماموریت پلیس اتحادیه اروپا به حمايت از پلیس ملی ادامه می دهد.

خانم شتیرنوال بیان داشته که اتحاديه اروپا درمورد آينده اين ماموريت بحث مى کند.

این مقام اروپایی ضمن درخواست از حکومت افغانستان خواست برای سوق دادن نیروهای پلیس به وظايف اصلى و اساسى شان، گفته است که آنان آماده هر نوع همکاری در این راستا می باشند.

در همین حال؛ عبدالله نیز گفته است که اتحاديۀ اروپا از سال ٢٠٠٧ميلادى تاکنون در چوکات ماموريت يادشده به پليس کشور کمک کرده است و حکومت افغانستان آن را به ديدۀ قدر مى‌نگرد.

رییس اجرایی افزود: حکومت افغانستان به ايجاد اصلاحات لازم و ضرورى در صفوف نيروهاى امنيتى معتهد است و در اين راستا طى يک و نيم سال گذشته گام هاى عملى را برداشته است.

به گفتۀ وى؛ ايجاد و تقويت پليس مردمى براى حکومت حايز اهميت است و تلاش جريان دارد روابط میان پولیس و جامعه تقویت گردد.

رییس اجرایی خاطر نشان کرد که وظيفه اصلى پليس تطبيق قانون و تامین نظم در جامعه است و حکومت تلاش مى کند که چگونه پليس را از حالت جنگى به وظیفه اصلی اش برگرداند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار