مدیر گمرک همدان گفت: پارسال 129 میلیون دلار کالا از همدان صادر شده است که 7 درصد کاهش داشته است.

کاهش هفت درصدی صادرات کالا از همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛جمال خشوعی با اشاره به اینکه پارسال 129 میلیون و 165 هزار و 588 دلار کالا از گمرک استان همدان به سایر کشورها صادر شده است افزود: وزن این کالاهای صادراتی استان یک میلیون و43 هزار تن بوده است که از نظر ارزشی 7 درصد کاهش داشته است که امسال  درصدد جبران آن هستیم.

وی به کالاهای صادراتی اشاره کرد وادامه داد: کالاهای صادراتی همدان سیمان، کشمش، سیب زمینی، سالامبور گوسفندی، رزین، چینی آلات بهداشتی، هسته فلزی بالاست، ملحفه بیمارستانی، یخچال فریزر، خیارشور و رب گوجه فرنگیبوده است که باید گفت، صادرات سیمان به دلیل کاهش تقاضای کشور عراق کاهش داشته واین موضوع موجب شد که در کل صادرات استان همدان نیز اثر منفی باقی بگذارد.

مدیر گمرک همدان خاطر نشان کرد: افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، کویت، قزاستان و هلند کشورهای مقصد صادراتی همدان بوده‌اند.

وی همچنین از واردات 27 میلیون و 912 هزار و 775 دلار خبر داد و گفت: این میزان کالای وارداتی که بیشتر کالاهای خط تولید و مواد اولیه برای تولید بوده‌اند 10 هزار و 303 تن وزن داشته است
مدیر گمرک همدان با اشاره به اینکه واردات کالا از همدان نیز چهار درصد از نظر ارزشی کاهش داشته است، تصریح کرد: کلاف آلومینیومی، چرم مصنوعی و لوازم، کنتاکتور، مواد اولیه رنگ، سفیدکننده نور، رویه دمپایی، ماشین آلات بافندگی، قطعات کوره، درب و پنجره فولادی و نخ بسیار مقاوم از جمله کالاهای وارداتی بوده است.

خشوعی با اشاره به اینکه برای صادرات پنج هزار و 484 فقره و برای واردات 459 فقره اظهارنامه صادر شده است، گفت: چین، ترکیه و سوئد کشورهایی هستند که واردات کالا از آنها انجام شده است.

وی تراز تجاری استان همدان را مثبت و افزون بر 156 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده درآمد حقوق ورودی گمرک همدان نیز در سال گذشته 46 درصد افزایش داشته است .

انتهای پیام/ج
برچسب ها: گمرک ، همدان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.