منابع آگاه اعلام کردند کارمندان بسیاری از شبکه ها و شرکت های سعودی ماه هاست حقوقی دریافت نکرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، به نظر می رسد بحران اقتصادی و مالی عربستان پس از کسری بودجه این کشور هر روز ابعاد تازه تری به خود می گیرد؛ بحرانی که سبب شد برای کاهش آثار آن بر روی خدمات اصلی در این کشور از جمله آب، برق، سوخت و املاک مالیات وضع شود.

بحران مالی عربستان حتی به تازگی به شرکت های پیمانکاری این کشور رسیده است و آنها با پرداخت نشدن طلب های خود از سوی دولت مواجه هستند. از جمله این شرکت ها، شرکت "سعودی اوجیه" (شرکتی که در حوزه ساخت و ساز، املاک و مستغلات و مخابرات و فناوی اطلاعات فعالیت می کند) و "گروه سعودی بن لادن" است که کارمندانشان 6 ماه حقوق دریافت نکرده اند.

در همین ارتباط، روزنامه الاخبار به نقل از منابع آگاه فاش کرد کارمندان و خبرنگاران شبکه های سعودی در فلسطین اشغالی از ماه ژوئیه سال 2015 (تیر 94) حقوق هایشان را دریافت نکرده اند. الاخبار اعلام کرده است توانسته به نامه ای دست پیدا کند که یک شرکت تولیدات رسانه ای عربستان به کارمندان و خبرنگاران خود در غزه و کرانه باختری ارسال کرده است.
طبق اعلام الاخبار، شرکت تولیدات رسانه ای "در الفا" در تاریخ 21 فوریه 2016 ( 2 اسفند 94) نامه ای ارسال کرده و از مدیر دفاتر رسانه ای خود خواسته تا در خصوص پرداخت نشدن دستمزد کارکنان صبر کنند. در این نامه آمده است: "ما به معنای واقعی کلمه در شرایط استثنایی هستیم و این شرایط خارج از اراده ماست."

در این نامه همچنین آمده است: بر شما پوشیده نیست که علت این مسأله خارج از اراده ماست. شهرت ما و نام ما در بازار با زیان روبرو شده است.

یکی از کارمندان شبکه های سعودی که در فلسطین اشغالی فعالیت دارد به الاخبار گفته: بیش از ده بار به ما وعده داده شده که بحران بزودی پایان می یابد و حقوق هایمان در نزدیک ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد. اما مشخص شده تمامی این وعده ها دروغ است. 

وی در ادامه می افزاید: پس از آن که این شرکت (شرکت تولیدات رسانه ای در الفا) به وعده خود عمل نکرد، خبرنگاران شبکه های "الاخباریه"، "الریاضیه"، "الاخبار الانکلیزیه" ،"الثقافیه" "التفریون السعودی" در تاریخ  10 مارس (20 اسفند) توافق کردند به این شرکت هشدار دهند آنها دست از کار خواهند کشید و تا زمان پرداخت نشدن حقوق هایشان هیچ کاری نمی کنند.

همچنین طبق اعلام یک منبع آگاه، 12 خبرنگار شبکه های رسمی سعودی اعلام کردند 9 ماه است حقوق دریافت نکرده اند.

آنها گفته اند: "برادران ما در ریاض یکسال است که تنها اولویت های مشخصی دارند. آنها بطور مشخص بر روی مناطق مشخصی مانند یمن تمرکز رسانه ای کرده اند و از توجه به آنچه در فلسطین اشغالی می گذرد، کوتاهی می کنند. از این رو خبرنگاران شبکه های سعودی که جنگ یمن را پوشش خبری می دهند، بر خلاف خبرنگاران در فلسطین اشغالی، حقوقشان قطع نشده است."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار