به گفته مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی دو میلیون و 400 هزار بازدید از اماکن تاریخی،طبیعی و گردشگری آذربایجان شرقی در ایام نوروز 95 انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فرزین حق پرست در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه  اعلام کرد: کلیسای سنت استپانوس در شهرستان جلفا با 34 هزار بازدید ،بیشترین بازدید را به خود اختصاص داد.
وی با بیان اینکه در مجموع 200 هزار بلیط ورودیه اماکن گردشگری در ایام نوروز فروخته شد؛ افزود: رصد خانه مراغه با 24 هزار بازدید،موزه آذربایجان با 15 هزار و 800 بازدید دیگر اماکن گردشگری آذربایجان شرقی بودند که مورد توجه گردشگران قرار گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تاکید کرد: به علت سردی هوا و بارش برف امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع  18 درصد کاهش  گردشگر را شاهد بودیم.
حق پرست با اشاره به سطح اشغال 60 درصدی 7800 تخت  خواب های   هتل های آذربایجان شرقی  در طول مدت 27 اسفند تا 13 فروردین خاطر نشان کرد :233 هزار نفر در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی  از قبیل هتل ها،مهمانسراها،کمپ های گردشگری و اسکان فرهنگیان اقامت کردند.
وی در مورد شکایات مردمی از رستوران ها و مراکز گردشگری در طول مدت نوروز اعلام کرد: تنها 6 مورد شکایت ثبت شده که نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش داشتیم.
فرزین حق پرست یادآور شد:11 بازاچه صنایع دستی در ایام نوروز دایر شده بود که  در مجموع یک میلیارد و 810 میلیون ریال فروش داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در بخش دیگر از سخنان خود  اظهار کرد:با بهره برداری از 9 هتل جدید در سالجاری  با افزایش 1100 تخت مجموع تخت خواب های هتل های استان به 11 هزار و 95 تخت افزایش خواهد یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد آذبایجان شرقی از هم اکنون خود را آماده پذیرش مسافران در سال 2018 می کند و در راستای انجام برنامه ریزی و معرفی هرچه بیشتر توانمندی های تبریز و استانمان اجلاس شورای جهانی صنایع دستی حوزه آسیا و اقیانوسیه 7 الی 8 اردیبهشت،اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی شهریور ماه سالجاری  و حراج منلی اوایل خردادماه در تبریز برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد : برای 201 طرح سرمایه گذاری در بخش های گردشگری ،میراث فرهنگی و صنایع دستی  به ارزش 75 هزار میلیارد  ریال مجو.ز صادر شده است که 45 هزار میلیارد ریال آن در حال اجرا هستند.
حق پرست با اشاره به حضور موفق غرفه گردشگری آذربایجان شرقی در نمایشگاه های گردشگری تهران تصریح کرد :غرفه آذربایجان شرقی 19 الی 21 فرودردین در شهر باکو آذربایجان جاذبه های گردشگری و تاریخی استان را معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/ا











اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.