تایوان اعلام كرده كه نام بیش از 16 هزار نفر از افراد حقیقی و حقوقی این منطقه در «اسناد پاناما» به چشم می خورد.

پای بیش از 16 هزار تایوانی در «اسناد پاناما» باز شد
به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بر خلاف چین كه سانسور گسترده ای را برای حذف نام مقام های چینی كه نامشان در این اسناد آمده آغاز كرده است، مقامات تایوانی تایید كرده اند كه افراد زیادی از این منطقه نامشان در فهرست مزبور وجود دارد.

تایوان از جمله مناطقی است كه در پایان جنگ داخلی سال 1949 میلادی از چین جدا شد، اما پكن این جزیره را بخشی از خاك خود می داند.

بر اساس گزارش هایی كه شركت حقوقی «موساك فونسكا» در پاناما منتشر كرده و به اسناد پاناما شهرت یافته است، شركت ها و افراد از طریق «موساك» اقدام به پولشویی، فرار از مالیات و بسیاری از تخلفات مالی دیگر می‌كرده‌اند.

گزارش ها حاكی است از میان بیش از 11 میلیون سند منتشر شده 16 هزار و 785 مورد مربوط به فساد و تبانی مالی افراد حقیقی و حقوقی تایوانی است.

این اسناد نشان می دهد كه چطور افراد اقدام به تاسیس شركت های فلات قاره و فرامرزی می كرده اند تا بتوانند از پرداخت مالیات بگریزند.

روزنامه «تایپه تایمز» از تایوان گزارش كرد: این اسناد ثابت می كند كه از این شركت ها برای تخلفات مالی، سندسازی های بانكی، فرارهای مالیاتی، معاملات تسلیحاتی، رشوه خواری و قاچاق مواد مخدر استفاده شده است.

موساك برای اینكه بتواند برای مشتریانش خدمات مطلوبی ارائه كند با بیش از 14 هزار بانك و شركت حقوقی و سازمان های مختلف همكاری می كرده است.

پاناما، برمودا و جزایر كایمان از جمله سه منطقه جهان هستند كه چنین فعالیت هایی را انجام و خدمات مشابه را به مشتریانشان بدون آنكه آنها حضور داشته باشند، ارائه می دهند.

اسناد نشان دهنده آن است كه چنین تخلفات مالی در تاریخ سابقه نداشته است و در كنار نام 140 رهبر، مقام و مشاوران رئیس جمهور و خویشاوندان آنها، اسامی برخی ورزشكاران و هنرپیشگان بنام دنیا نیز دیده می شود.

اسناد حاكی از آن می باشد كه موساك بیش از 40 سال چنین فعالیت هایی صورت داده و این شركت در بیش از 35 كشور جهان دفاتری تاسیس كرده است.

گزارش روزنامه تایوانی حاكی است كه نام شماری از خویشاوندان «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین، مشاوران ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس در این فهرست وجود دارد.

خبرگزاری فرانسه نیز روز گذشته در گزارشی اعلام كرد كه در اسناد منتشر شده نام 8 تن از اعضای فعلی و پیشین كمیته دائمی پلیتبوروی چین به چشم می خورد.

این كمیته از برخی مقام های ارشد حزب حاكم كمونیست چین تشكیل شده است.

بر اساس بیش از 11.5 میلیون سند افشا شده شركت حقوقی «موساك فونسكا» كه به «اوراق پاناما» شهرت یافته است، حساب های برون مرزی و پناهگاه های مالیاتی برای پنهان كردن دارایی برخی رهبران سیاسی و افراد ثروتمند جهان و نیز پولشویی، دور زدن تحریم ها و فرار مالیاتی مورد استفاده قرار گرفته است.

در این فهرست نام برخی از رهبران سیاسی كشور های جهان از جمله پاكستان، عربستان، اوكراین، مصر و ایسلند نیز به چشم می خورد.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.