کرمانشاه؛

پروژه فیروزه درانتظارتامین اعتبار

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه با بیان اینکه عملیات اجرایی مجتمع تجاری "فیروزه" اوایل اردیبهشت از سر گرفته می‌شود، گفت: درصورت تامین اعتبار این پروژه سال 97 به بهره‌داری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا وزیری اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه چند ماهی است که متوقف شده، اما بزودی از سر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه در جلسه‌ای تاکید زیادی بر اجرای پروژه فیروزه کردند، عنوان کرد: بعد از این تاکید، جلسه‌ای با سرمایه‌گذار بخش خصوصی (شرکت توسعه عمران و آبادانی کرمانشاه) داشتیم و توافقاتی صورت گرفت که بر اساس آن احتمالا روند اجرای پروژه از اول اردیبهشت دوباره آغاز خواهد شد.

مدیرعامل بهسازی و نوسازی بافت فرسوده استان کرمانشاه دلیل توقف چندماه این پروژه را بن بست مالی شرکت سرمایه‌گذار توسعه عمران و آبادانی اعلام کرد که بزودی این مشکل حل خواهد شد.

به گفته این مسئول، بخش عمده اجرای مجتمع فیروزه و به میزان 85 درصد با شهرداری(سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده) و 15 درصد نیز با مشارکت سرمایه گذار خصوصی است.

وزیری با بیان اینکه در زمان آغاز به کار احداث مجتمع تجاری فیروزه اعتبار آن حدود 20 میلیارد تومان برآورد شده بود، ادامه داد: با روندهای توقفی که در اجرای پروژه رخ داد، اعتبار مورد نیاز آن اکنون به 100 میلیارد تومان رسیده است.

وی معتقد است، اگر مشکلی در تامین اعتبار نباشد و بخش خصوصی هم سهم آورده خود را تکمیل کند، این پروژه تجاری سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه به ویژگی‌های مجتمع تجاری فیروزه هم اشاره کرد و گفت: کار ساخت این مجتمع از بیش از 10 سال پیش آغاز شد، اما پس از مدتی تا سال 92 متوقف ماند.

وزیری تصریح کرد: در سال 92 با پیگیری‌های فراوانی که انجام شد دوباره عملیات اجرایی مجتمع فیروزه از سر گرفته شد و اکنون در مجموع این پروژه 30 تا 35 درصد پیشرفت فیزکی دارد.

وی عنوان کرد: این پروژه در عرصه هفت هزار مترمربع و در زیربنای 56 هزار مترمربع در هشت سقف احداث می‌شود که سه سقف آن پارکینگ و پنج سقف آن تجاری است و از پنج سقف تجاری دو سقف در زیرزمین واقع می‌شود.

به گفته این مسئول 21 هزار مترمربع از زیربنای این مجتمع پارکنیگ خواهد بود.

وزیری گفت: تاکنون پنج سقف پروژه فیروزه اجرا شده است.



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.