یزدنخستين شهر خشتی جهان ،اقبال خوش مسافران نوروزی 95

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  نوروز امسال براي نخستين شهر خشتی و دومين شهر تاريخی جهان به دليل اينكه سال خوش آمد به يزد و در آستانه ثبت بافت تاريخي شهر بود حال و هواي ديگری داشت و در واقع حاكی از اقبال خوش مسافران نوروزی 95 به اين استان كويری و گردشگری بود.

اين استان هم اكنون در كنار استانهاي فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلايی گردشگری ايران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپايی بوده به گونه ای كه استقبال گردشگران خارجی از اين شهر در دو سه سال اخير تا پنج برابر افزايش داشته و همين امر گردشگري را محور توسعه استان قرار داده است.

 استان یزد 2270 هكتار بافت تاريخي دارد كه شهر يزد به عنوان نخستين شهر خشت خام و دومين شهر تاريخي جهان داراي بافت تاريخي به مساحت عرصه 743 هكتار و مساحت حريم پنج هزار هكتار در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.

از ابتداي تعطيلات نوروز امسال تا پايان سيزدهم فروردين 900 هزار و 967 نفر از مسافران نوروزی در استان اسكان يافته اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كه 624هزار و 624 نفر بوده 44 درصد رشد داشته است.

معاون گردشگری مديركل ميراث فرهنگی ، صنايع دستی و گردشگری استان يزد گفت: امسال در تمام شهرستان هاي استان كمپ های ستاد اسكان مستقر شدند و شهرداری، سازمان آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان و ميراث فرهنگی و ساير دستگاه ها مجموعه خوابگاهی و اقامتگاهی خود را در اختيار ستاد اسكان قرار دادند و مسافران نوروزي با مراجعه به ستادهاي اسكان با ثبت نام الكترونيكي از محل استقرار خود اطلاع پيدا مي كردند.

سيدمصطفي فاطمي با اشاره به اينكه مجموعه اقامتگاههاي استان يزد در نوروز امسال روزانه پذيراي بيش از 80 هزار مسافر بودند خاطرنشان كرد: ظرفيت اسكان در مدارس يزد 25 هزار نفر، هتل ها سه هزار و 500 نفر، اقامتگاه هاي بوم گردي يك هزار نفر، مهمانپذيرها 600 نفر، خانه هاي مسافر 200 نفر، هتل آپارتمان 120 نفر و ساير اقامتگاه ها از جمله خانه هاي شخصي، كمپ ها، خوابگاه هاي دانشجويي، مهمانسراهاي ادارات و پارك ها و فضاهايي كه از سوي چادر پوشش داده مي شدند با ظرفيت روزانه 50 هزار نفر پذيراي مسافران نوروزي بودند.

وي با بيان اينكه 69 كيوسك و پايگاه اطلاع رساني ويژه مسافران از سوي ستاد و برخی  دستگاهها در سطح استان در نوروز مستقر شدند، ادامه داد: يك ميليون و 100 هزار بروشور و اقلام تبليغاتي با مشاركت همه دستگاه ها و بخش  خصوصی چاپ شده بود كه در اين ايام در اختيار مسافران نوروزی قرار گرفت.

يزد با عناوينی همچون شهر بادگيرها، شهر كار و كاريز و كاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسينيه ايران، شهر دوچرخه ها، شيريني، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته مي شود.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار