نمایندگان مجلس سنای افغانستان آمریکا را فاقد اراده لازم برای تامین صلح در این کشور دانستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان مجلس سنای افغانستان، در جلسه علنی مجلس ضمن بحث وتبادل نظر در باره علل واقعی جنگ و ناامنی در این کشوراعلام کردند آمریکا نمی خواهد صلح درافغانستان برقرار شود.

«نظرمحمد فقیری» عضو مجلس سنای افغانستان گفت: دولت آمریکا ،با کمک به همه طرف های درگیر در افغانستان آتش جنگ را در این کشور شعله ور نگه داشته است.

«عبداللطیف نهضت یار» عضو دیگر مجلس سنای افغانستان نیزتصریح کرد: اگرآمریکا می خواهد به روند صلح افغانستان کمک کند ابتدا باید سرچشمه های تروریسم را که درخارج از این کشور قرار دارد ازبین ببرد.

به گفته اعضای مجلس سنای افغانستان، امضای توافقنامه امنیتی میان آمریکا و افغانستان نه تنها به بهبود وضع امنیتی این کشور کمکی نکرده بلکه باعث وخیم ترشدن اوضاع شده است.

در تحولی دیگر به گزارش خبرگزاری شین‌هوا ،سخنگوی ارتش افغانستان اعلام کرد دوازده تن از مخالفان مسلح در استان تخار در شمال این کشور خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند.

نصرت الله جمشیدی در این باره خاطر نشان کرد :در مجموع دوازده نفر خشونتها را کنار گذاشتند و خود را تسلیم نیروهای ارتش ملی افغانستان در منطقه ایشکمیش در استان تخار کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار