نامشخص بودن تاریخ مذاکرات احزاب سیاسی اسپانیا

زمان برگزاری همایش سه جبهه سیاسی اسپانیا یعنی حزب شهروندان، سوسیالیست و پودموس هنوز مشخص نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبر سه شنبه روزنامه «آ ب ث»، در این رابطه حزب شهروندان امکان زیادی نسبت به ایجاد تفاهم بین سوسیالیست ها و پودموس مشاهده نکرده و احتمال ایجاد توافق بین دو حزب پودموس و شهروندان را نیز امری تقریباً غیر ممکن می داند.

در این رابطه، «آلبرت ریورا » رهبر حزب شهروندان که در جلسه صبحانه خبری از سوی اروپا پرس شرکت کرده بود، اظهار داشت: «نمی توان کابینه دولت مطلوبی را با گروهی تشکیل داد که می خواهد باعث تجزیه و از هم پاشیدن اسپانیا شود».

حزب شهروندان با نشان دادن انعطاف از خود، برای مذاکره اعلام آمادگی کرده است. در این زمینه ، حزب شهروندان معتقد است که درتفاهم با حزب سوسیالیست انعطاف کافی داشته و حاضر است برای دستیابی به دموکراسی و ایجاد فضای مناسب، با پودموس گفتگو کند.

از سوی دیگر در تفاهم با حزب سوسیالیست از الگوی ناصحیحی برای تغییر و تحول قانون انتخابات استفاده شده که تنها باعث بهبودی میزان مشارکت شهروندان در انتخابات می شود و اکنون این حزب آماده بررسی فرمول های جدیدی در این باره می باشد.

با اینکه برنامه حزب تحت رهبری آلبرت ریورا مدعی کاهش مالیات ها بوده، باوصف این برای ایجاد تفاهم با سوسیالیست ها، حفظ مالیات بردرآمد و مالیات ارزش افزوده در سطوح کنونی را پذیرفته اند.

با وجود موارد مذکور، حزب شهروندان محدودیت ها و مرزهای خاصی رابرای مذاکره قائل است. در این راستا ، شهروندان به هیچ وجه روندی را برای برگزاری همه پرسی در کاتالونیا نخواهند پذیرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار