فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در طول ایام نوروز امسال شاهد کاهش 25 درصدی کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای در آذربایجان غربی بودیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ سردار ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات قرارگاه امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انتظامی آذربایجان غربی امسال با شعار «پلیس و مردم، نظم و قانونمداری» اقدامات و خدمات درخوری را در طول ایام تعطیلات نوروزی انجام داده است.

وی ادامه داد: در طول این مدت 6 هزار و 800 نفر در سازمان‌های اداره حمل و نقل آذربایجان غربی، اداره مسکن و راه و شهرسازی، آتش‌نشانی، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی استان با نیروی انتظامی استان همکاری کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از آمادگی کامل 10 هزار و 900 نفر پرسنل نیروی انتظامی از تاریخ 26 اسفندماه سال گذشته تا تاریخ 14 فروردین ماه امسال خبر داد.

وی با بیان اینکه مسافران نوروزی 13 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، ادامه داد: در ایام نوروز امسال شاهد افزایش سه برابری میزان بارندگی نسبت به نوروز سال گذشته بودیم که این موضوع موجب افزایش لغزندگی محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی شده بود و ماموران پلیس راه استان به صورت شبانه‌روزی در محورهای اصلانی در خدمت مسافران نوروزی بودند.

*کاهش 25 درصدی کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای نوروز در آذربایجان غربی

اصلانی از کاهش 25 درصدی کشته‌شدگان در تصادفات جاده‌ای در طول ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: به طور کلی در طول این ایام شاهد کاهش سه درصدی تصادفات جاده‌ای در طول تعطیلات نوروزی بودیم.

وی با اشاره به اینکه تصادفات خسارتی در طول تعطیلات نوروزی 13 درصد کاهش یافته است، افزود: این در حالی است که در طول این مدت شاهد افزایش 12 درصدی تصادفات جرحی بودیم.

*کشته شدن 18 نفر در جاده‌های آذربایجان غربی در نوروز 95

اصلانی خاطرنشان کرد: در طول تعطیلات نوروز شاهد کشته شدن 18 نفر از مسافران نوروزی بودیم، در صورتی که نوروز سال گذشته 24 نفر از هم‌استانی‌های ما در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: بالاترین سرقت‌هایی که در طول تعطیلات نوروزی آذربایجان غربی رخ داده، مربوط به سرقت خودروهای مدل پایین بوده است.

*بیش از 85 درصد از سارقان خودروها در آذربایجان غربی در خیابان‌ها تردد می‌کنند

وی با اظهار تاسف از اینکه بیش از 85 درصد از سارقان خودروهای سواری به راحتی در سطح شهرستان‌های استان تردد می‌کنند، ادامه داد: سارقان خودروهای سواری با استفاده از مدارک وسایل نقلیه که رانندگان در خودروی خویش جای می‌گذارند، از خودروی آنها استفاده می‌کنند.

اصلانی به رانندگان هشدار داد که به هیچ عنوان مدارک خودروی خود را داخل خودرو جا نگذارند، زیرا این موضوع فرصتی را برای سارقان برای سرقت راحت‌تر ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.