رئيس پليس فتا استان کرمان گفت: توصيه مي شود والدين به فرزندشان اجازه دهند از شبکه ‌هاي اجتماعي بهره ببرند اما حد و مرزهايي بايد براي آن‌ها تعريف شده باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ كامبيز اسماعيلي گفت:بيش‌ تر خانواده‌ ها و پدر و مادر ها درباره استفاده فرزندان ‌شان، مخصوصا نوجوانان از شبکه‌ هاي اجتماعي نگران هستند.

وي تصريح كرد:هر اتفاقي که در دنياي واقعي روي مي‌دهد به شکل آنلاين هم مي ‌افتد اما شدت آن معمولا بيش ‌تر است، بنابراين مغز نوجوانان به طرد شدن اجتماعي نسبت به سنين ديگر پاسخ سخت‌تري مي‌دهد.

اسماعيلي گفت:والدين کمک بزرگ‌ تري مي‌توانند به کودکان کنند تا پيچيدگي‌ هاي شبکه اجتماعي را در نظر بگيرند و رفتار بهتري داشته باشند به عنوان مثال نوجوانان معمولا عکس‌هايي از مهماني هاي نامتعارف در شبکه‌هاي اجتماعي انتشار مي دهند که بعد‌ها بر مسير زندگي شان تاثير بدي خواهد گذاشت.

وي تاكيد كرد: کودکاني که احساس مي‌کنند والدين‌شان فعاليت آنلاين آن‌ها را رصد مي‌کنند، کم ‌تر در مجادله ‌هاي آنلاين مضطرب مي‌ شوند.

سرهنگ اسماعيلي افزود:توصيهمي شودوالدين به فرزندشان اجازه دهند از شبکه‌هاي اجتماعي بهره ببرند اما حد و مرزهايي بايد براي آن‌ها تعريف شده باشد.

وي با اشاره به اين كه زندگي اجتماعي نوجوانان هميشه پيچيده بوده است گفت:گاهي کاملا طبيعي به نظر مي ‌رسد که کودکمان و خودمان را در برابر احساسات بد يا آزار ها حفظ کنيم اما روي ديگر سکه اين است که طي همين تجربيات دردناک و وحشتناک است که درس‌هاي اجتماعي و احساسي مي‌آموزيم و فرايند رشد تكميل مي شود.

رئيس پليس فتا استان در پايان گفت:هنگامي كهوالدين روي رفتار فرزندان شان نظارت داشته باشند کودکان احساسخواهند كردکه والدينشان به زندگي آن‌ ها اهميت مي دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار