در پی اعلام وضع محدودیت‌های صادراتی علیه زد تی ای از سوی وزارت بازرگانی آمریکا، این شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی تعدادی از مدیران خود را برکنار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت «زد دی نت،» «زد تی ای،» شرکت چینی سازنده تجهیزات مخابراتی، هیئت مدیره جدیدی را منصوب کرده است. مهمترین تغییر در ساختار مدیریتی این شرکت، انتصاب «ژائو زیانمینگ،» مدیر بخش فناوری، به جای «شی لیرانگ،» مدیر این شرکت، بود.

این تغییرات چندین هفته پس از اعلام تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا مبنی بر محدود کردن ارسال تجهیزات به این شرکت به دلیل ادعاهای مطرح شده درباره تلاش آن برای دور زدن تحریم‌های ایران انجام شده است.

پست‌های مدیریتی این شرکت اغلب میان افراد جا به جا شده است؛ اما چند نفر که گفته می‌شود امضاکنندگان اصلی اسنادی هستند که نشان می‌دهد شرکت مذکور قصد دور زدن تحریم‌ها علیه ایران را داشته است، از سمت مدیریتی خود برکنار شدند.   

«دیوید دای شو،» سخنگوی این شرکت، با رد ارتباط میان اتهامات وارد شده و دگرگونی ساختار مدیریتی این شرکت، اعلام کرد این تغییرات هر 3 سال یکبار و بر اساس برنامه‌ای منظم رخ می‌دهد.

مدیر جدید زد تی ای در نامه‌ای به کارمندان اعلام کرد این شرکت در ادامه راه برای تحقق استانداردهای تجاری بالا تلاش خواهد کرد.

علاوه بر زد تی ای، محدودیت‌های صادراتی آمریکا دو شرکت وابسته دیگر را نیز شامل می‌شود. «زد تی ای کانگ ژوآن» و «بیژینگ 8-استار» نام دو شرکت مذکور است. «زد تی ای پرشین،» شرکت ایرانی تابعه، نیز مشمول این محدودیت‌ها خواهد شد.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد گرچه توافقی میان ایران و قدرت‌های جهانی برای لغو تحریم‌های این کشور در ازای توقف برنامه هسته‌ای آن امضا شده است، سیاست‌های کنترل صادراتی در قبال تهران مانند سابق است.

نخستین باری نیست که زد تی ای به دلیل داشتن ارتباط تجاری با ایران دچار مشکل شده است. در سال 2012 نیز به دنبال تحقیقات  پلیس فدرال آمریکا و همچنین وزارت بازرگانی این کشور، «سیسکو» به شراکت خود با این شرکت پایان داد. 

در آن زمان اتهام زد  تی ای این بود که شبکه‌ای از شرکت‌های زیرمجموعه را ایجاد کرده است تا از طریق آن‌ها بتواند به طور غیرقانونی محصولات مایکروسافت، اچ پی، دل، سیسکو، اوراکل و سیمنتک را به ایران ارسال کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار