طبق استعلام از پليس‌راه، و بررسی نقاط حادثه خیز جاده های استان مشکل 17 نقطه به طور صد درصد رفع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان مديركل راه و شهرسازي استان سمنان گفت: در يك سال اخير كارهاي بسياري در حوزه راهداري استان سمنان انجام شده كه مي‌تواند به عنوان پايلوت براي كشور مطرح باشد.
نژادصفوي افزود: ما تنها استاني هستيم كه 630 كيلومتر بزرگراه داريم و وسعت استان سمنان 5 برابر استان تهران است.
 وی در ادامه تصریح کرد: بعد از سفر وزير به اين استان خدمات حوزه راهداري با شدت بيشتري دنبال مي‌شود. در بحث معماري نيز تمام تقاطع‌هاي غيرهمسطح استان نورپردازي شده‌است و تمام پل‌ها رنگ‌آميزي و درخت‌كاري و تمام حريم‌ها بوته‌كني شده و شيب شيرواني تمامي استان تا 6 ماه ديگر پايان مي‌يابد.
نژادصفوي بزرگترين پروژه راهداري استان سمنان در حال حاضر را پروژه دامغان به طرف جندق معلمان عنوان كرد و افزود: اين مسير يكي از پرحادثه‌خيزترين مسيرهاي استان بود و عليرغم تمام پيگيري‌ها و دستور وزير، هنوز اعتباري براي آن نگرفته‌ايم، ولي 45 كيلومتر آن را در 3 قطعه 15 كيلومتري به صورت اماني در حال اجرا داريم كه مورد توجه مسئولان استان قرار گرفته‌است .
وي افزود: باند جديد محورسمنان به فيروزكوه از ديگر پروژه‌هاي مهم استان است كه مي‌تواند به عنوان يك آلترناتيو براي تهران مطرح باشد که اين 2 پروژه جزو مصوبات سفر رياست جمهوري بود که قراربود قبل از عید نوروز به استان عملی شود كه سفر انجام نشد، ولي با پيگيري‌هايي كه از طريق استانداري انجام داديم در اعتبارات سال 95 و 96، 200 ميليارد تومان براي 2 سال پيش‌بيني شد كه اگر اين اتفاق بيفتد، اين محور به عنوان كريدور شمال به جنوب مي‌تواند مطرح شود، يعني بندرعباس و يزد را به مازندران و بندر اميريه متصل مي‌كند که اين كار مي‌تواند تبعات خوبي در اشتغال، رونق اقتصادي، كاهش هزينه‌هاي سفر و هزينه‌هاي جابه‌جايي كالا از جنوب به شمال درپي داشته‌باشد.
نژادصفوي ادامه داد: 30 كيلومتر از بزرگراه استان، بين تهران و مشهد كه از سال‌هاي قبل باقي‌مانده بود، با عنايت وزارتخانه 80 درصد پيشرفت داشته‌ و تا قبل از مسافرت‌هاي تابستان سال‌آينده اين 30 كيلومتر هم به بهره‌برداري مي‌رسد که با بهره‌برداري از بزرگراه، گره‌كوري كه در استان بين غرب و شرق وجود داشت، از بين خواهدرفت.
نژادصفوي با اشاره به نقاط حادثه‌خيز استان، تصريح كرد: به دنبال سفر وزير به استان، تقاطع غيرهم‌سطح ولايت در ميامي، تقاطع غيرهمسطح اميريه در دامغان و تقاطع غيرهمسطح سرخه افتتاح شد و ميدان ورودي سرخه و شهرستان ميامي از ديگر پروژه‌هاي بزرگ استان است كه مورد بازديد مقام عالي وزارت قرار گرفت و پيش از آغاز سفرهاي نوروزي امسال، به بهره‌برداري خواهدرسيد.
مديركل راه و شهرسازي سمنان به اقدامات راهداري براي ايام نوروز اشاره كرد و گفت: اخيرا بسيج راهداري نيز براي پاكيزه كردن حريم راه‌ها راه‌اندازي شده كه ظرف 2 ماه گذشته تقريبا در دوسوم بزرگراه‌ها‌ انجام شده است.
انتهای پیام /

برچسب ها: نقطه ، حادثه ، جاده ، رفع ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار