مقام‎های استان هرات از اعزام حدود ‌هزار و ‌صد نيروی تازه‌نفس پليس ملی به اين استان خبردادند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مقام‎های استان هرات خبر داده‎اند كه به دنبال درگيری شديد در شيندند، قرار است در آينده نزديك حدود ‌هزار و ‌صد نيروی تازه‌نفس پليس ملی به اين استان برسند تا در شهرستان‎های ناامن اجرای وظيفه كنند.

مسئولان فرماندهی پلیس این استان گفته‌اند كه این مأموران قراراست در شهرستان‌های ناامن از جمله شیندند و غوریان فعالیت داشته باشند.ژنرال مجید روزی، فرمانده پلیس هرات در مراسمی با حضور مقامات وزارت كشور و مردم این استان گفته است: «1100 تن از نیروهای پلیس محلی قرار است تا در شهرستان‌های ناامن فعالیت خود را آغاز كنند.». وی افزوده كه تمامی كارهای مربوط به اعزام این نیروها به هرات انجام شده، اما از آن‌جایی كه تأمین مالی و تجهیزاتی این نیروها برعهده برخی از كشورهای خارجی است، تا كنون این بعد قضیه ناتمام مانده استروزی ادامه داده كه رایزنی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد كه این مشكل هم در حال حل شدن است.در همین حال، والی هرات گفته است كه عملیات پاك‌سازی شیندند تا نابودی كامل گروههای تروریستی در این شهرستان و تصرف تمامی نقاط آن ادامه خواهد داشت.

والی این استان گفته است كه عملیاتی كه هم اكنون در شیندند جریان دارد تا پاك‌سازی كامل این شهرستان مهم غرب كشور، ادامه خواهد یافت. او با اشاره به عملیات شیندند گفته است كه این عملیات بهخوبی در حال اجراست و طالبان تا كنون ۷۰ درصد مواضع خود را در این منطقه مهم از دست دادهاند.استاندار هرات در صفحه فیس‌بوك خود نوشته است كه از آغاز عملیات،20۰ طالب مسلح در شیندند كشته و زخمی شده اند و صحنه نبرد را ترك كردهاند. پیش از اجرای عملیات نیروهای دولتی در شهرستان شیندند، گروههای مختلف طالبان با یكدیگر درگیر شدند كه براساس گزارشها، صدها نفر از دو طرف در این درگیریها كشته شدند..

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، هرات ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار