تالاب کانی برازان مهاباد این روزها میزبان خوبی برای انواع پرندگان بومی و مهاجر است بگونه ای که600 هزار قطعه پرنده مهاجر و بومی به این تالاب مهاجرت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، و به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد، بارندگی های مناسب سال زراعی جاری که به آبگیری کامل تالاب کانی برازان منجرشده است شرایط بسیار مطلوبی برای زندگی انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن به وجود آورده است.

حسینی اضافه کرد: از اسفند پارسال تاکنون بیش از 600 هزار قطعه پرنده مهاجر در بیش از 50 گونه پرنده آبزی و کنارآبزی شامل فلامینگو، پلیکان، اردک سرسفید، اردک مرمری، اردک بلوطی، غاز خاکستری، خروس کولی و باکلان از مناطق گرمسیر به این تالاب مهاجرت کرده اند.

وی ادامه داد: این پرندگان مهاجر،مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه می پردازند و بسیاری از آنها به علت شرایط مناسب و فضای امن تالاب، لانه سازی و جوجه آوری می کنند.

تالاب کانی برازان مهاباد که با بیش از 900 هکتار مساحت در سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه واقع شده ،بعنوان اولین سایت پرنده نگری کشورتا خرداد پذیرای انواع پرندگان مهاجر خواهد بود و پس از آن به علت گرمتر شدن هوا، این پرندگان مهاجرت خود را به سمت مناطق سردسیر آغاز می کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.