اراک

صادرات 225 هزار تن گندم از استان مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال 94 کشاورزان پرتلاش این دیار 225 هزار تن گندم را به نقاط مختلف کشور صادر کردند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، بابایی افزود: تاکنون 54 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان مرکزی به آبیاری نوین یا همان آبیاری قطره‌ای مجهز شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط جهاد کشاورزی استان و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، در سال 95 قرار بر این است که 10 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی موجود در استان مرکزی به آبیاری نوین و تحت فشار تجهیز شوند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت : یکی از اولویت‌های سال 94 در این سازمان آبیاری نوین و تحت فشار بود و بیش از دو هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی در نقاط مختلف استان با استفاده از این روش آبیاری شدند.

بابایی افزود : با توجه به صدور 225 هزار تن گندم از استان مرکزی به استان‌های دیگر در سال 94، جهاد کشاورزی استان متعهد می‌شود که این رقم در سال 95 به 339 هزار تن برسد و همچنان رو به رشد باشد.

وی گفت : یکی از مهمترین برنامه‌های جهاد کشاورزی استان در سال 95 تولید 70 درصد از روغن مورد نیاز کشور است که سال گذشته بیش از 12 هزار تن دانه‌های نباتی در نقاط مختلف استان کشت و بهره‌برداری شد.

انتهای پیام / 

برچسب ها: اراک ، بابایی ، هکتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.