اکیپ های دامپزشکی به مناطق عشایری گلستان در واپسین روزهای سال گذشته اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: اکیپ های فنی مایه کوب دامپزشکی خراسان شمالی برای واکسیناسیون رایگان دام های عشایر مستقر در استان گلستان راهی این منطقه شدند.

حسن قاسمی فرد افزود: این اداره کل در واپسین روزهای سال گذشته 3 اکیپ مایه کوب دولتی به منظور واکسیناسیون دام های عشایری به شهرستان مراوه تپه استان گلستان اعزام کرد که در نتیجه 47 هزار رأس دام سبک عشایر منطقه علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: در همین راستا 8 اکیپ واکسیناسیون نیز در روزهای اخیر به این منطقه اعزام شدند تا عملیات مایه کوبی دام ها علیه تب برفکی، آبله و شاربن را انجام دهند.

وی با اشاره به رخداد بیماری تب برفکی در کشور و استان خاطرنشان کرد: سال گذشته 62 کانون بیماری تب برفکی در استان مشاهده شد که این رقم در سال جاری تاکنون 15 کانون بوده است اما پیش بینی می شود با توجه به تمهیدات فنی و قرنطینه ای انجام گرفته و گرم شدن تدریجی هوا این بیماری فروکش کند.

قاسمی فرد گفت: این اداره کل سال گذشته 567 هزار و 924 رأس دام سبک و 110 هزار و 718 رأس دام سنگین را علیه تب برفکی واکسینه کرده است.

گفتنی است:خراسان شمالی با دارابودن حدود 2 میلیون و صد هزار رأس دام سبک و نزدیک به 60 هزار رأس دام سنگین، در شمال شرق کشور و حد فاصل استان های خراسان رضوی و گلستان واقع است.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: بجنورد ، اعزام ، اکیپ ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.