پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، معاون وزیر نفت در  بازدید از این پالایشگاه گفت: برای تکمیل این پالایشگاه به بیش از 3 میلیارد یورو نیاز است.
عباس کاظمی افزود: با بهره برداری از آن برای نخستین بار کشور از واردات انواع فراورده های نفتی ازجمله بنزین بی نیاز می شود.
وی با اشاره به پایان عملیات احداث خط لوله انتقال خوراک این پالایشگاه از عسلویه به هرمزگان گفت: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ظرفیت فراوری روزانه 27 میلیون لیتر بنزین معمولی، 9 میلیون لیتر بنزین سوپر، 14 میلیون لیتر گازوئیل،3 میلیون لیترسوخت جت و 3 میلیون لیتر گازمایع را دارد.
معاون وزیرنفت با اشاره به  ظرفیت تولید بیش از 6 میلیون لیتر بنزین مازاد برنیاز کشور در این پالایشگاه افزود: با بهره برداری از آن جمهوری اسلامی ایران هم به یکی از کشورهای صادرکننده بنزین تبدیل می شود.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هدف از بازدید را بررسی چگونگی ساخت این پالایشگاه و ارائه گزارش به کمسیون تلفیق مجلس برای تخصیص اعتبار در بودجه امسال اعلام کرد.
علی مروی گفت: نتایج بازدید برای بودجه ریزی و بررسی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
وی افزود: 75 درصد از سازه ها،تاسیسات و سامانه های مهندسی و تخصصی این پالایشگاه را شرکت های ایرانی طراحی و اجرا کرده اند.
پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس نخستین و بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی در کشور است که برای ساخت آن از توان متخصصان داخلی استفاده شده است.
عملیات احداث پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در سال 85 در زمینی به مساحت 700 هکتار در 25 کیلومتری غرب بندرعباس آغاز شد.
در این پالایشگاه 20 واحد تقطیر و فراوری انواع محصولات نفتی ساخته می شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.