نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: در ایام نوروز تغییر خاصی در مورد نرخ قیمت ها نداشتیم که هزینه تمام شده باغداران را جبران شود به همین خاطر باغداران از نرخ فروش محصولات خود گلایه مند هستند.

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأثیر سرما بر باغات میوه سراسر کشور اظهار داشت: سرما آن چنان شدید نبوده که لطمات بسیاری به باغات وارد کند. هر چند که در مناطق مختلف برخی محصولات دچار سرما زدگی شدند اما اکنون به طور دقیق نمی توان وضعیت تولید باغات را قضاوت کرد.

وی با اشاره به آن که بررسی ها حاکی از آن است که باغات میوه سراسر کشور در شرایط خوبی قرار دادند گفت: در اکثر مناطق مرتفع زمان گل دهی محصولات استراتژیک بااغبانی مانند میوه های دانه دار، سیب گلابی و... که هنوز نرسیده لذا باغات میوه این محصولات از سرما در امانند.

شادلو با اشاره به نارضایتی باغداران از نرخ فروش محصولات خود در ایام نوروز افزود: در ایام نوروز تغییر خاصی در مورد نرخ قیمت ها نداشته ایم که هزینه تمام شده و نگه داری باغداران را جبران کنند و به عبارتی به حداقل سود علاوه بر دستیابی به قیمت پایه برسنند هر چند که در این ایام مصرف کنندگان توانستند میوه مورد نیاز خود را با قیمت مناسب خریداری کنند. 

وی با اشاره به وضعیت بازار میوه بیان کرد: با توجه به فراوانی و ذخایر قبلی محصولات در بازار میوه آرامش برقرار است.

نایب رئیس اتحادیه باغداران در خصوص توزیع میوه های قاچاق یادآور شد: هرچند که توزیع میوه های قاچاق در مغازه فروشی های سطح شهر از محدودیت خاصی برخوردار است اما کم و بیش در برخی مغازه های مشاهده می شود که امیدواریم با نظارت های سختگیرانه، جریمه در بازار دیگر شاهد عرضه و توزیع آن نباشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
اولین گام در اهداف اقتصاد مقاومتی
تولید وعرضه بازار
در تولید محصورات کشاورزی دارا بودن برچسب سلامت محصول
در تولید محصولات دامی وگوشتی ایجاد برند حلال
مشارکت مردم ومیراث فرهنگی در بهسازی وایجاد زیرساخت صنعت گردشگری
آخرین اخبار