ماموریت غیر ممکن شاگردان عرفان در سرزمین وایکینگ ها

تیم ملی هندبال کشورمان در اولین دیدار مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک به مصاف تیم میزبان می رود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تیم ملی هندبال کشورمان پس از برگزاری دو اردو آمادگی در تهران ، بامداد چهارشنبه 18 فروردین راهی مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک شد.این در حالی بود که عرفان اسماعیلاگیچ سرمربی تیم ملی کشورمان به علت برخی مشکلات مانند ،مصدومیت بازیکنانش و غیبت لژیونرهای تیم ملی هندبال ایران با تیمی جوان راهی مسابقات سوئد شد.

تیم ملی هندبال باکسب عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های انتخابی المپیک در آسیا که سال گذشته به میزبانی قطر برگزار شد، هرچند از صعود مستقیم به مهم‌ترین رخداد ورزشی جهان بازماند، اما جواز حضور در انتخابی بین‌قاره‌ای المپیک را به دست آورد.

هندبالیست‌های ایران به این ترتیب حریف تیم‌های قدرتمند سوئد، اسپانیا و اسلونی شدند تا با حضور در مالمو سوئد به مصاف این تیم‌ها بروند. بدون شک حضور در سالن آرنا برای جوانان آینده‌ساز هندبال ایران فرصت مغتنمی است تا بر تجربیات خود بیافزایند و در آینده‌ای نه چندان دور، بازهم برای ایران در آسیا و جهان افتخارآفرینی کنند .

این در حالیست عرفان اسماعیلاگیج معتقد است به دیدار تیم های درجه یک دنیا می رویم. اسپانیا و سوئد برای مقام اول و دوم به این مسابقات می آیند و می جنگند. البته این بازیها تجربه خوبی برای تیم ایران است. امیدوارم بازیهای خوبی به نمایش بگذاریم ،اگر بخواهیم جور دیگری فکرکنیم و شعار دهیم آرمان گرا می‌شویم.اگر بخواهیم نتیجه خوبی بگیریم باید سالها برنامه ریزی کنیم .آمادگی داشته باشیم. بازیکنان قوی در اختیارمان باشد و سرانجام تمرینات خوب ، مداوم و بازیهای دوستانه و تدارکاتی برون مرزی مناسب. این‌ها رموز موفقیت هر تیمی به حساب می‌آید.سرمربی تیم ملی کشورمان به همراه سعید برخورداری،افشین صادقی، پویا نوروزی،سجاد ندری ،مجتبی حیدرپور،محسن بابا صفری ،شاهونصرتی،میلاد مسائلی،علی شیرانی ،محسن کرمیان ،محسن هنزایی،امین یوسف نژاد ، محمد سیاوشی،امین کاظمی،مجتبی کرمیان در رقابتها حضور دارند. متاسفانه گلزن تیم ملی هندبال کشورمان سجاد استکی نیز با کارشکنی قطری ها از همراهی تیم ملی جا ماند. باید منتظر بود ودید عرفان با این تیم جوان چگونه به مصاف حریفان مطرح دنیا خواهد رفت.

تیم ملی کشورمان در اولین دیدار خود فردا جمعه 20 فروردین ساعت 21:45 به مصاف تیم میزبان خواهدرفت.

تیم ملی هندبال سوئد تا کنون 4مرحله عنوان قهرمانی جهان و 4 مرحله قهرمان اروپا را یدک می کشد. این تیم موفق توانست 5 دوره متوالی روی سکو بایستد و2 مرحله قهرمان جهان شود.

تیم ملی هندبال سوئد در سال در مسابقات جهانی 2011میزبان مسابقات جهانی بود که در آن رقابتها به مقام چهارم و در بازیهای المپیک 2012 به مدال نقره دست یافت .

در حال حاضرهدایت این تیم مطرح به عهده اریک استوفان اولسن به عنوان سرمربی و اولا لین کورن به عنوان مربی است.

اریک استوفان متولد 26 مارس 1964، بازیکن مطرح زمان خود بود. وی یکی از بازیکنان نخبه هندبال سوئد در گذشته بوده و مدتی طولانی مربی تیم آلمان حضور داشته است.وی بعدها در حرفه مربیگری خودعنوان ستایش مهارت بازیسازی در هندبال سوئد را از آن خود کرد.

شاگردان مطرح استوفان از کشورهای آلمان،دانمارک ،اسپانیا ،مجارستان وسوئد متشکل از

ماتیا اندرسون ،مارکوس اولسن ،مینوس پرسن ،یوناس کالمن ،جی یری تالبرینگ،نیکلاس اکسبرگ،توبیاس کالسن ،فردریک پترسن ،یسپر نیلسن ،فیلیپ استن مالم ،یان یاکوپ سن هستند.

مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک ریو 2016 به میزبانی سوئد در سالن آرنا شهر مالمو برگزار می شود.

گروه 1 درگدانسک لهستان ،مقدونیه –شیلی-تونس و تیم میزبان

گروه 2 در مالمو سوئد ،اسلونی-اسپانیا-ایران وتیم میزبان

گروه 3 درهرنینگ دانمارک ،نروژ-بحرین –کرواسی وتیم میزبان همگروه هستند.

تا کنون علاوه بر برزیل (تیم میزبان) ،تیم های فرانسه (قهرمان جهان) ،قطر( قهرمان انتخابی المپیک آسیا)،مصر (قهرمان آفریقا)،آرژانتین (قهرمان بازیهای پان آمریکن )،آلمان (قهرمان اروپا)به طور مستقیم به المپیک راه یافته اند.

شاگردان عرفان دردومین دیدار خود شنبه 21 فروردین ساعت 18:45 به دیدار تیم اسپانیا می روند.

و همچنین هندبالیستهای ایران درآخرین خود یکشنبه 22 فروردین ساعت 21:45 به تیم اسلونی می رود.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار